کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

چه لباس هایی به خشکشویی نیازدارند

خشکشویی چیست؟

یکی از روش های شستشوی لباس است که برای از بین بردن کثیفی، روغن و سایر لکه ها با کمک مواد شیمیایی و بخار آب و کمترین آسیب به لباس و پارچه انجام می‌شود. اما سوال این است باید همه لباس‌ها را خشکشویی کنیم؟ قطعا خیر، بهتر است با لباس هایی که نیاز به خشکشویی دارند آشنا شوید.

۱- لباس هایی که برچسب فقط خشکشویی دارند

لباس‌های که برند باشند و تولیدکننده معتبر دارند دارای برچسب راهنمای شستشو هستند. در این برچسب روش‌های مناسب شستشوی لباس مشخص شده است و اگر عبارت فقط خشکشویی در آن درج شده باشد پس مناسب‌ترین روش  خشکشویی است و دیگر جای تردیدی وجود ندارد و نباید لباس را خودتان بشویید.

۲- پارچه هایی که جنس حساسی دارند

براساس جنس پارچه می توان تشخیص داد که لباس نیاز به خشکشویی دارد، پارچه‌هایی مثل ابریشم، مخمل، پشم و تافته ترجیحا باید به خشکشویی برده شوند. پارچه های پنبه،کشمیر، پلی استر را اگر لکه ای نداشته باشند می‌توان در منزل شست اما باید مراقب رنگ دهی پارچه باشید، برای تست آن یک پارچه نخی را با مواد شوینده خیس کنید و روی لباس بکشید تا مطمئن شوید پارچه لباس رنگ نمی‌دهد.

۳-  لباس هایی که برروی آنها تزئیات کارشده دارند

توضیحاتی در مورد تزئینات و جزئیات لباس مثل تکه دوزی، گلدوزی،سنگ دوزی و …در برچسب‌های لباس وجود ندارد. قبل از شستشوی لباس مطمئن شوید که این قطعات محکم هستند و به سایر قسمت های لباس آسیب نمیزنند، ممکن است به تزئینات موجود در لباس هنگام شستشوی آن آسیب وارد شود. بهتر است اینگونه لباس ها به خشکشویی سپرده شوند.

۴- لکه هایی که امکان از بین بردن  آنها در منزل نیست

لکه ها و کثیفی های مختلفی روی لباس ها و پارچه ها ایجاد می شوند که ممکن است بر اثر ریختن روغن بوجود آمده باشد. تمیز کردن هر کدام از این لکه ها روش ویژه خود را می خواهد و بدین و همه این موارد را با یک روش شستشو از بین نمی رود. برخی از لکه ها را می توان با شستشوی آب و یک شوینده معمولی از بین برد، اما از بین بردن لکه های روغنی یا رنگ رفتگی پارچه های خاصی را نتوانید در منزل از بین ببرید و بدتر به آنها آسیب بزنید چرا که تماس این نوع لباس ها با آب باعث تغییر شکل و آسیب دیدن الیاف لباس ها شود پس این قبیل موارد باید حتما خشکشویی شوند.

۵-هنگامی که در شستشوی لباسی تردید دارید

بهتر است اگر نحوه صحیح شستشوی لباسی را نمی‌دانید یا در شستشوی آن تردید دارید، حتما آن را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید. چرا که کارشناس خشکشویی درشستن هرنوع لباسی تجربه بیشتری دارد و نسبت به نوع پارچه و لکه‌ ها شناخت دارد. توصیه می‌کنیم لباس‌هایی همچون جیر، چرم،کفش کتانی ،حریر، مخمل، لباس‌های رنگی، لباس عروس، روتختی های کار شده را به یک خشکشویی بسپارید و آن‌ها را بدون آگاهی از شستشوی لباس‌ها آنها را درون ماشین لباسشویی قرار ندهید.

نکاتی که هنگام سپردن لباس ها باید رعایت کنید

جیب لباس‌ها را بررسی کنید

گاهی افراد بی‌توجه به محتوای جیب لباسشان، لباس را به خشکشویی تحویل می‌دهند. اگرچه بسیاری از خشکشویی‌ها قبل از تحویل لباس جیب‌ها را بررسی می‌کنند، اما ممکن است فراموشی موجب از بین رفتن لباس شما و افراد دیگر ‌شود. برای مثال یک دستمال کاغذی در جیب، لباس‌‌های دیگر را نیز کثیف می‌کند یا یک جسم تیز باعث پاره شدن لباس می شود. در این صورت حتما جیب‌هایتان را خالی کنید، سپس آن را به خشکشویی تحویل دهید.

زدگی و پارگی لباس را به خشکشویی اطلاع دهید

اگرچه کارشناسان خشکشویی پیش از تحویل هر لباسی، آن را کاملا بررسی می‌کنند، با این حال ممکن است یک زدگی کوچک روی لباستان باشد که متوجه آن نشود. این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از شستشوی لباس باید پارگی یا زدگی آن را تعمیر کنید. چرا که ممکن است در چرخش ماشین لباسشویی یا در برخورد با لباس‌های دیگر، لباس پاره‌تر شود و به ظاهر لباس آسیب برساند. لباس‌هایی همچون کاپشن که یک لایه داخلی دارند را حتما بررسی کنید. چرا که یک سوراخ کوچک داخل جیب یا حتی گوشه‌ای از لباس ممکن است محتوای کاپشن یا لباس را خالی کند و باعث از بین رفتن لباس شما شود.

برچسب داخل لباس را جدا نکنید

برخی افراد پس از خرید لباس، برچسب راهنمای داخل لباس را جدا می کنند. در حالی که این برچسب نحوه شستشو، دمای اتو، دمای آب و دیگر نکات نگهداری از لباس را نشان می دهند و داشتن برچسب لباس ضروری است. در این صورت هنگامی که می‌خواهید لباسی را به خشکشویی تحویل بدهید توجه داشته باشید که برچسب راهنما به کارشناس خشکشویی نیز کمک می‌کند تا دمای مناسب شستشو واتو را دقیق‌تر بداند.

 لکه‌های روی لباس را به کارشناس خشکشویی اطلاع دهید

اگر لکه های لباس شناسایی نشود، ممکن است لباس بدون لکه‌گیری شسته شود و در نتیجه ماندگاری لکه روی لباس بیشتر شود. علاوه بر این اگر در پاک کردن لکه لباس ها تردید دارید، هیچ‌ اقدامی انجام ندهید. هرگونه اقدام اشتباه در ارتباط با پاک کردن لکه باعث ماندگاری و جذب آن به بافت پارچه می‌گردد. همچنین لباس لکه‌دار را بدون لکه‌گیری نشویید، چرا که ممکن است آن لکه را تثبیت کنید و خشکشویی نتواند اقدامی برای پاک کردن صد در صد لباس‌تان بکند.

چرا باید به سراغ خشکشویی برویم

استهلاک کمتر لباس‌ها

 الیاف لباس به خصوص الیاف ابریشمی، پشمی و نایلونی در شست وشوی نامناسب تغییر شکل می‌دهند و لباس را دفرمه می‌کنند. یکی از بزرگترین مزایای خشکشویی این است که لباس با آب در تماس نیست، استهلاک کمتری پیدا می‌کند و عمر و دوام آن بیشتر می‌شود.

صرفه‌جویی در زمان 

به جای صرف کردن وقت و انرژی برای طیکردن مراحل شستشو ،خشک شدن و اتو کردن آنها که ممکن است زمان زیادی را به خود اختصاص دهد کافی است فقط لباستان را به خشکشویی تحویل ‌دهید. کارشناس خشکشویی با تجهیزات مخصوص این اقدامات را درکوتاه ترین زمان و با دقت بالا انجام می‌دهد و لباس را اتو شده، آویزان و همراه با یک کاور محافظ به شما تحویل می‌دهد.

لکه بری موثر و رفع رایحه ناخوشایند

 شوینده‌های خانگی و آب قادر نیستند هر لکه‌ای را از لباس خارج کنند. لکه‌برهای چندمنظوره خانگی هم ممکن است به قیمت صدمه زدن به الیاف لباس و ایجاد پوسیدگی لکه‌ها را از لباس خارج کنند. خشکشویی‌های معتبر می‌توانند با استفاده از مواد و روش‌های تخصصی به‌خوبی انواع لکه و بوی ناخوشایند را بدون صدمه زدن به الیاف لباس ازبین ببرند.

شستشوی اقلام بزرگ

خشکشویی قادر است اقلام بزرگی همچون پتو ، پرده، روتختی و حتی عروسک های بزرگ را به‌خوبی و بدون کم ترین آسیب به بافت آن تمیز کند.

 

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user