کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

راهنمای از بین بردن انواع لکه ها

یکی از کاربردی ترین نکات در هنگام شستشوی پارچه از بین بردن لکه های لباس است. این نکات می توانند زمانی که نیاز دارید سریع لکه را از بین ببرید به شما کمک کنند. توجه داشته باشید که برای بهتر از بین رفتن لکه باید سریع اقدام کنید. در واقع هرچه زودتر بتوانید لکه را خیس کنید احتمال اینکه بتوانید آن را از بین ببرید، بیشتر است. قبل از شروع به پاک کردن لکه ها همیشه یک ناحیه از پارچه را با مقدار کمی از محلول امتحان کنید تا مطمئن شوید به لباس آسیب نمی رسان

از بین بردن لکه جوهر

رایج ترین محلول پاک کننده الکل است یک دستمال در زیر لکه قرار دهید و سپس برروی جوهر تا زمان محو شدن آن اسپری کنید. بگذارید چند ثانیه خیس بماند و سپس لکه جوهر را با یک دستمال تمیز دیگر پاک کنید. این فرآیند را تا زمان پاک شدن و شستشوی مواد شوینده تکرار کنید. می توانید از مقدار کمی اسیتون خالص نیز استفاده کنید اما قبل از آن بر روی قسمتی از پارچه که مشخص نیست امتحان کنید.

از بین بردن لکه شکلات

ابتدا شکلات اضافی را از لباس پاک کنید. قبل از پاک سازی لکه آن را درون آب سرد قرار دهید پس از چند دقیقه آن  رابیرون بیاورید و مایع را مستقیما روی لکه بریزید از یک مسواک نرم استفاده کنید تا مواد شوینده را روی پارچه بکشید و یا به آرامی پارچه را به هم بمالید. بگذارید پنج تا ده دقیقه بماند.

از بین بردن لکه آب میوه

لباس را در آب سرد آبکشی کنید و پودر را مستقیما برروی لکه آب میوه بریزید، دقت کنید که کاملا آن را بپوشاند و بگذارید 20 دقیقه بماند. بدون پاک کردن مواد شوینده، درچرخه معمول روی گرم ترین درجه حرارت شستشو قرار دهید.

از بین بردن لکه آدامس

ابتدا آدامس اضافه را جدا کنید و پارچه را درون آب سرد قرار دهید و سپس آن را بیرون آورده و مقداری محلول تینر را برروی آدامس باقی مانده بریزید توجه کنید که حتما پارچه خیس باشد. سرکه داغ را روی قسمتی از لباس که دیده نمی شود برای تست رنگ لباس با یک پنبه بمالید، سپس بگذارید چند دقیقه در سرکه داغ بماند. به آرامی آدامس را بکنید و در چرخه معمول با گرم ترین دما شستشو دهید.

برطرف کردن لکه ی شمع

لکه اضافه برروی پارچه را جدا کرده اما مراقب باشید به آرامی اینکار را انجام داده و به بافت پارچه آسیبی نرسد سپس مقداری محلول تینر بیست هزار را فقط بر روی لکه ریخته تا مابقی شمع های مانده را پاک کند سپس آن را شسته.

از بین بردن لکه خون

در آب سرد خیس کنید، به آرامی برروی لکه با انگشتان بکشید. بسته به اندازه لکه، ممکن است بسته به اندازه لکه نیاز باشد آب را عوض کنید. لکه را پاک کنید و سپس در آب سرد خیس کنید و قبل از شستن مقداری نمک بر روی آن ریخته تا اگر مقدار کمی از لکه سایه انداخته نیز از بین برود و سپس چند دقیقه بعد شسته شود.

از بین بردن لکه چربی و روغن

در صورت امکان، سریع لکه را با آب سرد بشویید. به آرامی صابون را روی لکه بمالید تا پاک شود و سپس با آب بشویید. اگر لازم بود این کار را تکرار کنید. به آرامی لباس را بمالید و مواد شوینده را مستقیما روی لکه روغن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. مقداری آرد را روی لکه روغن و چربی به مدت 48 ساعت بریزید تا چربی روی پارچه را به خود جذب کند سپس با مایع لباسشویی بشویید. بدون شستن مواد شوینده، در چرخه معمول روی گرم ترین درجه حرارت شستشو دهید.

رفع لکه توتون و تنباکو

برای از بین بردن لکه در پارچه های کتان سفید ابتدا محل لکه را با آب سرد شسته سپس لکه را با  اسفنج و الکل صنعتی پاک کنید. یا می توانید به آن گلیسیرین بزنید و اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس با آب و صابون بشوئید.

از بین بردن لکه میوه و آب میوه

لباس را در آب سرد بشویید پودر را مستقیما بر روی لکه آب میوه بریزید، دقت کنید که کاملا آن را بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند. بدون پاک کردن مواد شوینده، در چرخه معمول روی گرم ترین درجه حرارت شستشوی دهید.

از بین بردن لکه قهوه

لباس را خیس کنید و پودر را روی لکه بریزید پارچه را به آرامی بمالید و یا از یک مسواک نرم برای کشیدن روی پارچه استفاده کنید. بگذارید چند دقیقه بماند. بدون پاک کردن مواد شوینده، در چرخه معمول با گرم ترین دما شستشو دهید.

 از بین بردن لکه کره،خامه و بستنی

ابتدا محل لکه را در آب سرد خیس دهید و سپس آن را با آب گرم و صابون بشوئید.

از بین بردن لکه زنگ اهن

برای از بین بردن این لکه از روی پارچه های نخی و کتانی سفید ابتدا محل لکه را در محلول اسید اگزالیک خیس کنید وسپس پارچه را داخل محلول رقیق آمونیاک بزنید و خوب بشوئید. از آب لیمو و نمک نیز می توان برای از بین بردن لکه استفاده کرد. برای از بین بردن لکه تازه رنگ ابتدا آن را پاک کرده و سپس با آب گرم و صابون بشوئید.

پاک کردن لکه ی رنگ

برای از بین بردن لکه تازه رنگ ابتدا آن را پاک کرده و سپس با آب گرم و صابون بشوئید. برای از بین بردن لکه خشک شده رنگ آن را به وسیله یک اسفنج مقداری بنزین یا محلول تینر بیست هزار بر روی لکه ریخته و پس از حل شدن رنگ بر روی آن آب بریزید.

از بین بردن لکه چای و قهوه

برای برطرف کردن لکه چای یا قهوه از روی پارچه های رنگی، با اسفنج و آب گرم محل لکه را بشوئید و اگر لکه باقی ماند،گلیسرین گرم را به مدت نیم ساعت روی لکه قرار دهید و سپس با آب گرم و صابون بشوئید. برای برطرف کردن لکه چای یا قهوه از روی پارچه های سفید و نخی آب جوش را روی لکه بریزید و سپس این کار را از طرف پشت پارچه تکرار کنید در صورتی که لکه از بین نرفت، با آب اکسیژنه و آب شستشو دهید. برای تمیز کردن این نوع لکه از روی پارچه سفید اول از آب صابون استفاده نکنید زیرا سبب ثابت شدن لکه می شود.

تمیز کردن لکه سوختگی

از بین بردن لکه سوختگی بسیار سخت است. اگر پارچه پشمی بود از کاغذ سمباده ی نرم استفاده کنید و اگر پارچه کتانی و نخی و سفید بود، ابتدا پارچه را در آب خیس کرده و در آفتاب قرار دهید. اگر با تکرار این عمل باز هم لکه باقی ماند، با آب اکسیژنه رنگ آن را ببرید و بعد خوب بشوئید.

از بین بردن لکه های آرایشی، عطر و ادکلن

پاک کردن لکه کرم پودر: برای از بین بردن لکه سریع اقدام کنید زیرا کرم پودر سریع جذب پارچه می‌شود. ابتدا بقایای کرم پودر را از روی لباستان بردارید. سپس با یک دستمال مرطوب لکه را تمیز کنید تا جای ممکن لباستان تمیز شود. سپس لباستان را خیس کنید و با یک مایع شوینده همچون مایع ظرفشویی به آرامی بر روی لکه بکشید تا تمیز شود. یک مسواک استفاده کنید البته فراموش نکنید که دستمال مرطوب روی لکه‌هایی که به تازگی ایجاد شده اند جواب می‌دهد و اگر از روی لکه چند روز می‌گذرد استفاده از دستمال مرطوب نتیجه مطلوبی نخواهد داد. اگر لکه کرم پودر شما قدیمی است پاک کردن آن کمی دشوار است.

پاک کردن لکه رژ لب: اغلب رژ لب‌ها پایه روغنی دارند. معمولا استفاده از یک تمیز کننده پایه روغن می‌تواند این نوع لکه‌های آرایشی را پاک کند. ابتدا تا جای ممکن لکه رژ لب را از روی لباس پاک کنید. برای این کار می‌توانید از یک دستمال تمیز مرطوب استفاده کنید. سپس با محلولی که پایه روغن داشته باشد آن قسمت از لباس را به خوبی بشویید. برای این کار می‌توانید از مواد شوینده مایع ، الکل و لکه بر استفاده کنید.

پاک کردن جای عطر و اسپری: اگر عطر شما روی لباستان ریخت سعی نکنید آن را با یک صابون تمیز کنید زیرا صابون باعث می‌شود که لکه روی لباستان ماندگارتر شود. برای پاک کردن لکه عطر در یک ظرف آب و جوش شیرین بریزید و لباستان را به مدت ده الی ۱۵ دقیقه داخل این محلول خیس کنید. جوش شیرین لکه را از روی لباستان پاک می‌کند و سپس می‌توانید لباستان را با مواد شوینده معمول بشویید و آب کشی کنید. یک روش دیگر برای از بین بردن لکه عطر این است که از ترکیب آب و گلیسیرین استفاده کنید. برای این کار آب و گلیسیرین را به میزان برابری مخلوط کنید و لباستان را داخل این محلول خیس کنید و پس از چند ساعت آن را با ماده شوینده بشویید و آب کشی کنید.

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user