کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

راهنمای ست ها رنگی در استایل

ست کردن رنگ لباس برای بسیاری از افراد سخت است و نمیدانند هر رنگ لباس را باید با چه رنگی ست کنند به همین دلیل سعی می کنند همیشه رنگ های تیره و خنثی برای لباس هایشان انتخاب کنند. برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب بهتر است ویژگی های رنگ سرد و گرم و همچنین تقسیم بندی رنگ ها را بدانید.

ست رنگی مکمل

استفاده از رنگ هایی که مکمل هم هستند می تواند کمک بسزایی در ایجاد یک ترکیب بندی مناسب ایفا کند. این ترکیب رنگ یکی از بهترین و زیباترین روش ست کردن رنگ لباس‌ها باهم است مثل رنگ های زرد و بنفش، آبی و نارنجی، سبز و قرمز که در چرخه رنگی، روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند مکمل یکدیگر هستند. برای اینکه در ست رنگی مکمل خود کمی تنوع ایجاد کنید، باز هم می‌توانید ازاین چرخه کمک بگیرید مثلا رنگ‌های آبی و نارنجی مکمل یکدیگر هستند شما می‌توانید برروی چرخه رنگ، به اندازه یک واحد از رنگ آبی حرکت کنید و به رنگ بنفش برسید و نارنجی را با رنگ بنفش ست کنید یا به ‌جای ترکیب رنگ سبز و قرمز از ترکیب سبز و نارنجی استفاده کنید.

ست رنگی آنالوگوس

ابتدا محدوده انتخاب رنگ تان را مشخص کنید که بر چه اساسی می خواهید طیف رنگ تان انتخاب کنید. استفاده از این ترکیب از طریق چندین رنگی است که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ مثلا زرد، زرد-نارنجی، نارنجی-زرد و نارنجی یا سبز، سبزآبی و آبی. در این شیوه ترکیب رنگی، بهتر است ابتدا رنگی را که بیشتر از همه می‌پسندید، روی چرخه رنگ انتخاب کنید و در استایلتان نیز بیشتر از بقیه بکار ببرید و رنگ‌های مجاور آن را با حجم کمتر در استایلتان به کار ببرید.

ست رنگی مثلثی

اگر یک نقطه را روی چرخه رنگی درنظر بگیرید و سپس دو ضلع هم ‌اندازه از آن روی چرخه رسم کنید، درواقع با انتخاب رنگ‌های رئوس مثلث به ترکیب رنگ‌های زیبایی دست پیدا می‌کنید.

ست رنگی هم‌خانواده

وقتی صحبت از رنگ‌های هم‌خانواده می‌کنید، اشتراکات زیادی برای هم‌خانواده کردن رنگ‌ها به ذهن خطور می‌کند، مثل رنگ‌هایی که از یک ته‌مایه رنگی ساخته شده‌اند مانند زرد و سبز یا نارنجی و قرمز، ترکیب رنگ‌هایی از یک طیف هستند همینطور سفید و کرم یا آبی و سورمه‌ای که رنگ های مشابهی هستند، تقسیم بندی رنگ‌های گرم و سرد نیز دسته بندی کلی آن است.

ست رنگی مونوکروم

وقتی در استایل از یک رنگ استفاده شود و آن رنگ را در طیف‌های مختلف بکار ببرید، به این ست رنگی اصطلاحا مونوکروم می گویند برای مثال استفاده از طیف های مختلف آبی مثل آبی آسمانی، لاجوردی، سورمه‌ای در یک استایل از این ست پیروی می کند. می توانید در بین تمامی این رنگ‌ها با اضافه یا کم کردن رنگ‌های سفید یا مشکی یا ترکیبی از این دو رنگ یعنی خاکستری به رنگ اصلیتان برسید. مهمترین بخش این استایل را ترکیب رنگ‌های خنثی یعنی سفید، مشکی و خاکستری تشکیل می‌دهد.

نکات ست رنگ ها براساس چرخه رنگ

1_ در چرخه رنگ، بعضی رنگ ها گرم و برخی دیگر سرد هستند. رنگ های گرم متمایل به رنگ های قرمز، نارنجی و زرد و رنگ های سرد متمایل به رنگ های آبی، سبز و بنفش هستند. یکی از پیشنهادات برای ست رنگ استایل ها و ایجاد هماهنگی بین رنگ ها ترکیب کردن رنگ های گرم و رنگ های سرد با هم، روش خوبی است.

2_بهتر است لباس های طرح دار را همراه با رنگ های خنثی و ساده استفاده کنید.

3_ اگر در ست کردن رنگ لباس فردی جسور و با اعتماد به نفس هستید، یکی از گزیینه ها پوشیدن رنگ های مکمل با یکدیگر به همراه رنگ ملایم تر متضادش است. برای مثال در ترکیب سبز و قرمز، سبز را در زمینه قرار دهید و مقداری رنگ های خنثی برای آرام تر شدن استایل خود نیز استفاده کنید و سایر قسمت های کوچک تر را رنگ قرمز انتخاب.

4_  رنگ‌های مكمل همدیگر را كامل می‌كنند برای مثال بنفش با رنگ زرد طبق جدول مکمل هستند، زمانی که در كنار هم قرار می‌گیرند تاثیر رنگ‌ها بیشتر از زمانی است كه به تنهایی استفاده می‌شوند. تركیب این رنگ‌ها در یك ست لباس، جذابیت قابل توجهی خلق می‌كنند.

5_ هر رنگی درجه های مختلف تیره یا روشن تر دارد، اگر می خواهید لباسی را ست کنید، بهتر است در ست خود از درجات مختلف رنگ استفاده کنید.

6_ رنگ‌های اولیه و ثانویه كه در چرخه رنگ در كنار هم قرار گرفته‌اند، در تركیب با یکدیگر هم‌خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد. بر این اساس رنگ‌ها می‌توانند با هم تركیب شوند اما توجه داشته باشید این رنگ بندی چندان چشمگیر نیست.

7_ از پوشیدن لباس هایی با رنگ کاملا یکسان خودداری کنید و اگر فقط از یک رنگ کاملا یکسان استفاده می کنید،بهتر است از اکسسوری در رنگ های مختلف استفاده کنید.

رنگ های مناسب فصل بهار و تابستان

سبز

سبز یک رنگ مناسب فصل بهار و تابستان است بهتر است از رنگ سبز در استایل تابستانی خود استفاده کنید. سبز که شاید بیش از هر رنگی در طبیعت فصل بهار به چشم می‌آید نوعی پاکیزگی و آرامش را همراه خود دارد. این رنگ تونالیته‌های متفاوتی دارد که ست کردن آن را مشکل می‌سازد. البته برخی رنگ‌ها مانند آبی، سفید و خاکستری هستند که با تمام رنگ های سبز به سادگی ست می‌شود، اما برای ست کردن سایر رنگ ها، بهتر است به رنگ پوستتان نیز دقت کنید. اگر پوست شما روشن است، بهتر است که به دنبال رنگ های سبز تیره باشید، اما اگر پوست سبزه‌ای دارید، بهتر است که از رنگ‌های زیتونی که مشابه پوستتان است استفاده نکنید. افرادی که پوست خیلی تیره‌ای دارند، می‌توانند هم سبز روشن و هم سبز تیره استفاده کنند. ترکیب رنگ‌های چون سبز لیمویی با رنگ‌هایی مثل سورمه‌ای و قرمز نیز جلوه‌ی خوبی خواهد داشت. برای مثال شما می‌توانید بالاتنه‌‌ای با رنگ سبز روشن یا تیره انتخاب کنید مثلا یک پیراهن سبز را با جین سورمه‌ای ست کنید. لباس سبز قابل ست شدن با رنگ های سرمه ای، زرد، طوسی، مشکی و خردلی است، همچنین رنگ سبز و بلوطی در کنار هم بسیار عالی به نظر می رسند. سبز پررنگ و یشمی با رنگ های نارنجی و قهوه ایی هم هماهنگی خوبی را ایجا میکند.

آبی آسمانی

آبی رنگی سرد است و یکی از بهترین انتخاب ها برای فصل بهار و روزهای گرم تابستان است. این رنگ آرام‌بخش است که همراه کردن این رنگ با رنگ‌های گرم می‌تواند ترکیبی زیبا و جذاب بهاری ایجاد کند. آبی روشن به خوبی با سفید ست می شود و ترکیبی ایده آل می سازد. رنگ آبی در کنار رنگ‌های گرم و شادی چون قرمز و صورتی نیز می‌تواند بهتر جلوه کند. لباس آبی آسمانی را با رنگ های زرشکی، بادمجانی و سفید ست کنید. لباس آبی پررنگ را نیز می توانید با رنگ های زرد، قرمز، مشکی و طوسی هماهنگ کنید.

زرد

رنگ زرد مناسب فصل بهار و تابستان است که نشانه ی حیات است پس چه بهتر که از این رنگ در پوشش خود استفاده کنیم. تمام روز مانند یک بمب انرژی هرجایی که می‌رویم محیط اطرافمان را شاد و رنگی کنیم. همچنین استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ‌های خنثی و سرد می‌تواند از یکنواختی آن کم کند. لباس هایی که زرد رنگ هستند را می توان با رنگ های سبز، سرمه ای، بنفش، قرمز و مشکی هماهنگ کنید. همچنین رنگ زرد با طیف های رنگ آبی به خوبی ست می شود. ترکیب رنگی زرد و خاکستری، حس شیک بودن را منتقل می کند.

قرمز

قرمز رنگی بسیار گرم است اگر دوست دارید که پوششتان به چشم بیاید مطمئنا باید قرمز را در استایل های خود به کار ببرید. رنگ قرمز در کنار آبی، سفید، سیاه، سرمه‌ای و سبز می‌تواند بسیار زیبا جلوه کند. اما باید حواستان باشد که این رنگ در طولانی مدت موجب خستگی چشم می‌شود برای همین بهتر است حتما در مقدار کم و همراه با ترکیب رنگ‌های دیگر از آن استفاده کرد. قرمز رنگی است که بر استایل شما سلطنت خواهد‌کرد. بنابراین، این دیگر اجزای استایلتان‌ هستند که باید با آن هماهنگ شوند. این رنگ می‌تواند با رنگ‌های مشکی یا سرمه ای نیز ترکیب ایده‌آلی بسازد که یکی از بهترین ترکیب ها قرمز و مشکی است. قرمز روشن را می توان با رنگ های خنثی کرم، سفید و طوسی به آسانی ست کرد. البته این رنگ با آبی و سبز هم ترکیب خاصی به وجود می آورد.

 سفید و مشکی
رنگ خثی سفید و مشکی که اصلی ترین رنگ ها هستند را می‌توانید در كنار هر رنگی استفاده كنید. این دو رنگ تنها رنگ‌هایی هستند كه با تمام رنگ‌ها هماهنگی دارند، درواقع استثناهایی هستند كه قواعد تركیب رنگ را به چالش می‌كشند. سفید در كنار هر رنگی قرار بگیرد، این قابلیت را دارد كه رنگ را بهتر نشان دهد و جلوه بیشتری به آن بدهد و در مقابل مشكی تندی و تیزی رنگ‌ها را می‌گیرد. رنگ سفید را با هر رنگی که دوست داشته باشید می توانید ست کنید اما رنگ های قرمز، مشکی، کاربنی، جگری و لیمویی گزینه های خوبی هستند. ترکیب رنگ مشکی و سفید از قدیمی ترین و جذاب ترین ترکیب رنگ ها است که ست های این دو رنگ بسیار کاربردی و شیک هستند.

صورتی

از دیگر رنگ‌های مرسوم در فصل بهار رنگ صورتی است. صورتی رنگی ملایمی است که شادابی را القا می‌کند. شاید به نظر بیاید این رنگ تنها مناسب خانم‌هاست اما چنین نیست و آقایان نیز می توانند پیراهن یا تیشرت صورتی ملایم را با یک شلوار جین که ترکیبی جذاب است استفاده کنند، همچنین این رنگ در کنار رنگ‌های بنفش، آبی، سفید، مشکی، سرمه‌ای و طوسی بسیار زیبا جلوه می‌کند. اگر نمی دانید لباس صورتی را با چه رنگی ست کنید بهتر است آن را با سفید، طوسی، آبی فیروزه ای و قرمز هماهنگ کنید. صورتی اگر هوشمندانه استفاده شود، می تواند ترکیب فوق العاده ای با خاکستری بسازد. ترکیب صورتی و خاکستری نسبت به ترکیب صورتی و سفید، بسیار سنگین تر و با وقار تر است. سبز کم رنگ نیز برای ست کردن با لباس صورتی مناسب است. صورتی با رنگ‌های مختلفی چون قهوه ای، بژ، آبی، سفید، زیتونی و سبز یشمی نیز ست می‌شود.

 اصول ست رنگ ها

1_ اولین نکته ای که باید بدانید این است که رنگ هایی همچون سفید، مشکی و طوسی رنگ های خنثی هستند و با اکثر رنگ های دیگر قابل ست شدن می باشند پس می توانید لباس های سفید، خاکستری و مشکی خود را با هر رنگی که دوست دارید ست کنید.

2_ رنگ های مشابه یکدیگر مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی، رنگ هایی هستند که به هم نزدیکند، بهتر است در ست کردن رنگ های مشابه، بیش تر از سه رنگ را استفاده نکنید.

3_ اگر لباسی دارید كه از تركیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است كه ست را با یكی از این رنگ‌ها که بیشتر استفاده شده است هماهنگ‌ شود.

4_ رنگ های اصلی آبی، قرمز و زرد هستند. ست کردن این رنگ ها با هم سخت است. برای ست کردن این رنگ لباس ها با هم می توانید از رنگ های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده کنید.

5_ پارچه‌هایی كه طرح‌های مختلف دارند، برای ست كردن در كنار هم توصیه نمی‌شوند. البته طراحان از این تركیب استفاده می‌كنند ولی آنها اصول حرفه‌ای‌تری را می‌شناسند كه نتیجه كار را دلنشین می‌کند. برای شما كه نگاه حرفه‌ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این تركیب ها پرهیز كنید یا ست‌های كامل طراحی شده را به كار ببرید.

در هر حوزه ای که در حال فعالیت هستید انتخاب رنگ مناسب و ست کردن آنها یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در موفقیت و جذب مخاطب است و این قدرت تاثیر گذاری رنگ ها را نشان می دهد. در انتخاب رنگ ها شما باید به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید از حداکثر میزان تاثیرگذاری رنگ ها استفاده نمایید. خیلی از ما بیشتر از رنگ های سفید، سیاه، طوسی و قهوه ای برای انتخاب لباس خود استفاده می کنیم زیرا هم راحت تر با هم ست می شوند و هم زمان زیادی برای فکر کردن و هماهنگ کردن رنگ ها مورد نیاز نیست اما کافی است تا کمی هنرمندی و ذوق و سلیقه به کار بگیرید و دو رنگ متفاوت را به زیبایی کنار هم قرار بدهید و با خلق ترکیب رنگ های جدیدتر و شادتر از آن لذت ببرید. کالکشن های بهاره و تابستانه ی پریمو از رنگ بندی های شاد و متنوعی برخوردار است که زمینه ای برای انتخاب ست های جذاب با رنگ بندی های مناسب را فراهم می کند می توانید از طریق سایت از کالکشن های جدید پریمو دیدن کنید.

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user