کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

تیشرت آستین کوتاه. تاریخچه کوتاه + 5 ویژگی مهم درباره‌ی جنس و سایز.

تیشرت آستین کوتاه برای همه ما نامی آشناست،

ما را به یاد استایلی تابستانی و راحت می‌اندازد که در موقعیت های غیر رسمی به تن می‌کنیم. استفاده از این نوع لباس بسیار رایج و در سراسر جهان شناخته شده است.

سال ها پیش استفاده از تیشرت ها آغاز شد و تا الآن ادامه دارد که این موضوع به خاطر راحتی پوشیدن آن است. این لباس با ظاهر اسپرت مورد توجه اکثر مردم قرارمیگیرد و

با رنگ ها و طرح های مختلف پاسخگوی سلایق و نیاز های مختلف افراد است. همچنین تیشرت ها به راحتی می‌توانند با دیگر پوشاک مثل شلوار جین ست شوند و گزینه خوبی در استایل به شمار آیند. در این مقاله سعی شده جامع‌ترین مطالب درباره ماهیت تیشرت، تاریخچه آن، تفاوت تیشرت با دیگر پوشاک و…برای شما تهیه گردد.

تیشرت آستین کوتاه چیست؟

واژه انگلیسی شرت (shirt) به لباس هایی اطلاق می‌گردد که برای پوشاندن بالا تنه استفاده می‌شوند و تیشرت (T-shirt) یکی از انواع آن است.

این مدل لباس، جلو بسته است و دکمه‌ای برای باز و بسته کردن ندارد؛ اگر هم داشته باشد، تعداد آن بسیار کم میباشد.

به همین خاطر با آستین های کوتاه خود، به شکل حرف انگلیسی T در آمده و آن را T-shirt می‌نامند. تیشرت ها معمولا آستین کوتاه هستند و یقه آن ها به صورت گرد و ساده است. البته گاهی تیشرت ها با یقه هفت هم تولید می‌شوند.

تاریخچه تیشرت آستین کوتاه

در گذشته بیشتر پیراهن یا شرت (shirt) های آستین بلند یا آستین کوتاه که دکمه دار بودند رواج داشت. اما پوشیدن آن نوع لباس ها به دلیل وقت گیر بودن بستن دکمه ها، خسته کننده به نظر می‌رسید.

بعد ها برای راحتی بیشتر در پوشیدن لباس، تیشرت های جلو بسته بدون دکمه تولید شد

که با آستین های کوتاه برای پوشیدن زیر لباس های دیگر به بازار آمدند. به مرور زمان تیشرت ها به عنوان پوشش اصلی هم مورد استفاده قرار گرفتند.

تیشرت آستین کوتاه چه ویژگی هایی دارد؟

پوشیدن تیشرت آستین کوتاه به دلیل نداشتن دکمه، بسیار آسان است،

و کوتاه بودن آستین های آن نیز، لباس را برای استفاده در فصل گرما مناسب می‌کند. معمولا برای تولید این نوع بلوز از پارچه هایی با جنس کشی، سبک و ارزان استفاده شده و می‌توانند به راحتی شسته شوند.

تیشرت های معمولی قد متوسطی دارند که تا روی کمر می‌آید. اما با به روز شدن صنعت مد، تیشرت ها نیز از آن تاثیر پذیرفته‌ و برخی از آن ها با قد روی زانو هم به بازار آمدند. در تولید تیشرت ها از هر نوع ترکیبی همچون کلمات، عکس، هنر و… استفاده می‌شود و برخی هم به ابزاری برای تبلیغات تبدیل می‌گردند. تعدادی از تیشرت های آستین کوتاه دارای جیب نیز هستند.

بیشتر تیشرت ها به دلیل استفاده از پارچه سبک و گاهی ارزان، قیمت پایینی دارند. معمولا این نوع بلوز ها از جنس پنبه (که به آن نخی هم می‌گویند) یا ویسکوز هستند. البته تیشرت های تولید شده از اسپان، فیلامنت (فلامنت ورزشی) یا انواع دیگر نخ

مثل نخ های ترکیبی (70 درصد پنبه و 30 درصد الیاف مصنوعی) نیز در بازار موجودند. لازم به ذکر که تیشرت آستین کوتاه تولید شده از جنس اسپان

از کیفیت پایین‌تری نسبت به پنبه و ویسکوز برخوردار است. این نوع تیشرت ها با پارچه های نازک و آستین های کوتاه در فصل تابستان پوشیده می‌شوند. اما نوعی تیشرت هم وجود دارد که دارای آستین بلند و پارچه ضخیم‌تر است که در آب و هوای خنک‌ مثل فصل پاییز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه کسانی از تیشرت آستین کوتاه استفاده می‌کنند؟

با اینکه در آغاز، تیشرت های آستین کوتاه برای پوشش مردان تولید می‌شد،

به مرور این نوع پوشش ها توسط خانم ها نیز مورد استفاده قرار گرفت و به یک لباس عمومی تبدیل شد. بدین ترتیب،‌ انواع تیشرت ها ازجمله تیشرت آستین کوتاه طرح های مختلف به خود گرفتند

تا متناسب با نیاز آقایان، خانم ها و هم کودکان تولید شوند. امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته از تیشرت استفاده می‌کنند که اکثر آن ها در گروه سنی 10 تا 25 سال جای دارند اما تیشرت بین میانسال‌ها و حتی سالمندان هم طرفداران زیادی دارد.

در چه موقعیت هایی از تیشرت استفاده می شود؟

زمانی که تیشرت برای اولین بار تولید شد، لباس دم دستی و ساده‌ای بود که آن را زیر پراهن اصلی می‌پوشیدند. اما بعد ها در موقعیت های مختلف، بدون لباس دیگر هم مورد استفاده قرار گرفت. تیشرت ها هرچند طراحی جذاب و شیکی داشته باشند، لباس های رسمی به حساب نمی‌آیند. بنابراین کسی با این نوع لباس در مراسم عروسی یا یک جلسه رسمی حاضر نمی‌شود. اما در موقعیت های نیمه رسمی و عمومی مثل خودمانی ها، باشگاه ورزشی، مراکز خرید و تفریحی، مدرسه و دانشگاه ،

می‌توان از تیشرت آستین کوتاه استفاده کرد.

چه تفاوتی میان تیشرت و پلوشرت است؟

تیشرت، لباسی جلو بسته و آستین کوتاه است،

که در این ویژگی ها با پلوشرت (polo shirt) اشتراک دارد. اما پلوشرت که به آن تیشرت یقه دار هم می‌گویند

معمولا دارای یقه برگرد است و در بیشتر آن ها دو یا سه دکمه نیز طراحی می‌گردد. البته پلوشرت های بدون دکمه نیز تولید می‌شوند. این نوع لباس نسبت به تیشرت های آستین کوتاه ظاهر رسمی تری دارند و برای حضور در محیط های رسمی یا نسبتا رسمی مناسب هستند.

نتیجه‌گیری

این مقاله در مورد تاریخچه و ویژگی های تیشرت آستین کوتاه نوشته شده بود.

امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی واژه تیشرت آستین کوتاه وارد سایت ما بشوید،

این نوع محصول و سایر پوشاک مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

جهت مشاهده اینستاگرام محصولات پریمو، کلیک کنید.

فهرست مطالب

نظرات کاربران

  • بسيار عالي👏🏻جنساتون عاليه

    • نظرتون باعث افتخاره.

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

    جهت همکاری

    با پریمو کلیک کنید

    ارسال رزومه

    کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user