کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

انواع اکسسوری در استایل مردانه

اکسسوری چیست ؟

به طورکلی لوازم جانبی مربوط به استایل و پوشش را اکسسوری می گویند.در دنیای مد و فشن به تمام لوازم جانبی به جز لباس های اصلی اکسسوری اطلاق می شود که انواع آن در کنار لباسهای اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی و ایجاد هارمونی رنگ ها به کار می رود. اکسسوری ها به طور کلی دو دسته تقسیم می شوند:

اکسسوری های حمل کردنی

اکسسوری‌هایی که حمل می‌شوند شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، چتر‌های آفتابی، کیف جیبی، چوب‌ها، آویزهای مختلف و مواردی از این دست می باشد.

اکسسوری های پوششی

اکسسوری‌هایی که پوشیده می‌شوند شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، چکمه و کفش، کراوات، کلاه، کمربند و بند‌های شلوار یا ساس بند، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند است.

 استفاده از اکسسوری ها

استایل و نوع پوشش یکی از موارد مهم در زندگی افراد است البته برخی کمتر و برخی بیشتر به لباس پوشیدنشان اهمیت می‌دهند اما اکثر افراد سعی می‌کنند تا حدی شخصیت خود را با سبک لباس پوشیدنشان به نمایش بگذارند اکسسوری ها با این که حجم کم تری را در استایل ها به خود اختصاص می دهند می توانند بسیار تاثیر گذار و مهم واقع شوند و به سبک و نوع پوشش شما جهت داده و تکمیل کننده استایل شما باشند. توجه کنید که اکسسوری ها اگر به درستی انتخاب شوند می توانند یک استایل ساده را به استایلی بسیار چشمگیر با هارمونی رنگ های دلنشین تبدیل کنند.

اهمیت اکسسوری ها

می توانیم استایل متناسب با موقعیت را با استفاده ازاکسسوری های مختلف مانند کلاه، کمربند، دستبند و دیگر وسایلمان بسازیم.

برعکس تصور عده ای که فکر می کنند اکسسوری ها اهمیت کمتری دارند باید گفت اکسسوری ها در انواع استایل ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

با انتخاب درست می توانید در استایل خود جذابیت ایجاد کنید و قسمت های از استایل خود را پررنگ تر نشان دهید و توجه را به اون قسمت معطوف کنید.

اکسسوری ابزاری مناسب برای ایجاد تنوع درسِت های شماست با کم یا اضافه کردن یک مورد می توانید استایل متفاوتی را تجربه کنید و تنوع دلخواه را ایجاد کنید.

نشان دهنده سبک پوشش و بخشی از شخصیت شما هستند زیرا اکسسوری ها نیز قسمتی از پوشش شما را شامل می شود و می تواند نمایانگر سلایق شما باشد.

برخی از اکسسوری ها مانند کفش، کمربند، کیف ،جوراب ضروری هستند و استفاده نکردن از آنها ترتیب استایل شما را ناقص و ناهمگون نشان می دهد.

اکسسوری های ضروری برای آقایان

کمربند

کمربند یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین اکسسوری ها است که استفاده از کمربند بیشتر از جهت ضرورت بوده است در صورتی که امروزه نقش مهم کمربند جلوه بخشیدن به استایل است . توجه داشته باشید ست بودن کمربند و کفش از نظر جنس و رنگ نیز برای داشتن استایلی مناسب اهمیت بالای دارد، سعی کنید تا یک ست کمربند و کفش زیبای هم رنگ را در کمد لباسهای خود داشته باشید و متناسب با استایل خود از آن استفاده نمایید .

ساعت

ساعت نیز یکی از اکسسورهای مهم است که نقش بسزایی در جلوه بخشیدن به استایل شما را در هر سبکی به همراه دارد ، یادتان باشد که ساعت مچی هرگز از مد نمی‌افتد  و با توجه به سبک های مخصوص ساعت های که وجود دارد می توان مناسب با موقعیت و سبک انتخابی ،چدر پوشش از آنها استفاده کرد. استفاده از ساعت در استایل کلاسیک و رسمی نیز اهمیت بسزایی دارد و رسمیت بیشتری را به همراه خواهد داشت البته انتخاب آن نیز دقت بیشتر و ترفند های خودش را نیاز دارد .

کراوات

اگر کت و شلواری زیبا دارید مطمئن شوید که استفاده از یک کراوات در کنار کت شلوارتان می تواند استایلی بی نقص را رقم بزند. بنابراین برای کت و شلوارهایتان چند کراوات با طرح و رنگهای متفاوت خریداری کنید تا علاوه بر تکمیل استایل شما به پوشش شما تنوع بدهد.

عینک آفتابی

عینک آفتابی در درجه اول برای حفظ سلامتی ضروری است پس یکی از کاربردی ترین اکسسوری ها به حساب می آید و اگر به درستی انتخاب شود می تواند تکمیل کننده ی یک استایل باشد همچنین تنوع موجود در رنگ و مدل های موجود می تواند ست کردن آن را با انواع استایل ها راحت تر کند و جذابیت و جلوه خاصی را به استایل شما ببخشد. پیشنهاد می شود یک عینک آفتابی با رنگ خنثی و سبک کلاسیک داشته باشید تا بتوانید از آن در بیشتر موقعیت‌ها از آن استفاده کنید و در کنار آن عینک آفتابی دیگری با رنگ متفاوتی داشته باشید تا بتوانید آن را با سبک های دیگر استفاده کنید.

بند عینک

بندهای عینک از شکستن آن جلوگیری می‌کنند و می تواند ظاهر خوبی به عینک بدهد و یکی از اکسسوری ها به حساب می آید برخی از عینک ها نیز ظاهری به روز دارند نیز به عنوان اکسسوری استفاده می شود تا ظاهر بهتری را به استایل ببخشد.

دستکش

استفاده از دستکش در فصل زمستان یکی از وسایل ضروری شما خواهد بود و علاوه بر محافظت پوست شما در برابر سرما و گرم نگهداشتن دستانتان می تواند به استایل پاییزه و زمستانه شما نیز جلوه خوبی ببخشد اگر استایل شما کلاسیک است دستکش های چرمی انتخاب مناسب تری هستند و در استایل کژوال نیز انواع دستکش های چرمی و پارچه ای و بافت نیز قابل استفاده هستند.اگر دستکش شما با یکی از اجزای استایل شما هم رنگ باشد می تواند هماهنگی خوبی را ایجاد کند و جذابیت پوشش شما را بیشتر نشان دهد.

کلاه

کلاه یک اکسسوری گرم و شیک و کاربردی در فصل سرد است. وجود انواع مختلف و رنگ بندی های موجود این امکان را به شما می دهد تا از این اکسسوری کاربردی به راحتی در انواع ست های خود در هر سبکی بتوانید استفاده کنید البته استفاده از کلاه منحصر به فصل سرد نیست و در سایر فصول از انواع آن نیز استفاده می شود و استایل شما را کامل تر و جذابیت شما را افزایش می دهد،پس نقش مهم این اکسسوری ساده را نادیده نگیرید.

شال گردن

یکی دیگر از اکسسوری های کاربردی در پاییز و زمستان شال گردن ها هستند که موجب احساس گرمای بیشتر می شود،استفاده از شال گردن باعث خوشتیپ تردیده شدن آقایان خواهد شد.برای استفاده از شال گردن در مکان های رسمی سعی کنید از رنگ های تیره و خنثی استفاده کنید و بهتر است فقط آن را زیر پالتو و دور گردن خود قرار دهید و از بستن یاایجاده گره برروی آن خودداری کنید توجه داشته باشید که رنگ شال گردن انتخابی مناسب با رنگ های مورد استفاده در ست شما باشد و اگر از کلاه نیز استفاده می کنید می توانید از ست شال و کلاه استفاده کنید و یا از یک طیف رنگی آنها را انتخاب کنید .

دستبند

استفاده از یک دستبند مردانه خاص از جنس چرم در کنار لباسهای اسپرت و دستبند های لوکس تمام فلزی در کنار لباس های رسمی می تواند استایل شما را چشمگیرتر و بی نقص تر نشان دهد اما دقت داشته باشید که در انتخاب دستبند ضروریست تا فاکتورهایی همچون رنگ و تناسب با نوع پوشش و فرهنگ را رعایت کنید.

کیف‌دستی

لازم نیست کیف دستی شما حتما گران ‌قیمت باشد. کافی است ظاهر خوبی به تیپ و سبک لباس‌پوشیدن شما بدهد. توجه داشته باشید کیف دستی را باید مطابق با موقعیت و سبک پوشش و کاربرد روزمره ی شما انتخاب شود که نوع کیف دستی انتخابی شما را مشخص می کند برای مثال اگر شما کارمند هستید داشتن یک کیف اداری شیک و مناسب اولیت شما می شود .

فندک

یکی از وسایل مورد استفاده آقایان فندک است که نوعی اکسسوری به حساب می آیدکه در مدل ها و طرح های مختلف آن تنوع وجود دارد و مناسب سلایق خاص است استفاده از این اکسسوری نسبت به سایر اکسسوری ضروری نیست و برای قرارهای ملاقاتی که اهمیت بالای دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دکمه سردست و گیره کروات

دکمه سردست جزء اکسسوری‌های بسیار شیک و زیباست که برای آقایان خوش پوش بسیار حائز اهمیت است. دکمه ها دارای انواع مختلفی است که دکمه سردست ها می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر کت شلوار و پیراهن بگذارد. گیره کروات نیز یکی از اکسسوری های شیک است که در استایل های رسمی استفاده می شود که هدف اصلی این گیره نگه‌داشتن کراوات در جای خود به وسیله اتصال آن به پیراهن است ،اکنون گیره‌های کراوات به عنوان یک المان تزیینی در کنار کراوات استفاده می‌شوند و دارای طراحی‌های مختلف هستند.

انگشتر و رینگ ها

 در اکثر استایل ها استفاده از انواع انگشترها وحلقه ها در بین آقایان مرسوم شده است که یکی از اکسسوری های مورد استفاده آقایان است، افرادی که متاهل هستند به صورت روزمره از حلقه ازدواج استفاده می کنند و سایر افراد نیز ممکن است از رینگ های ساده برای جذابیت بیشتر استفاده کنند.

دستمال گردن و دستمال سر

دستمال سر و دستمال های گردن که از انواع مختلف در جنس ها و طرح های متفاوت موجود هست یکی از اکسسوری های است که افراد با سلایق خاص از مدل های مختلف آن استفاده می کنند دقت داشته باشید تا از این اکسسوری در استایل مناسب استفاده کنید.

ساس بند

ساس بند یا بند شلوار مردانه یکی از خاص ترین و در عین حال با سابقه ترین اکسسوری مردان می باشد. حتی از نظر برخی، ساس بندها جذاب ترین اکسسوری هایی هستند که می تواند برای مردان وجود داشته باشند.کاربرد اصلی و ابتدایی بند شلوار مردانه ثابت نگه داشتن شلوار و یا بالا نگه داشتن آن است. با وجود کاربردی و زیبایی این ساس بندها تنها تعداد کمی از آقایان تمایل به استفاده از آنها را دارند، ولی باید توجه داشته باشند که استفاده از ساس بند مردانه در کنار خاص بودن بسیار راحت تر از کمربند است، به ویژه برای آقایانی که در ناحیه شکم اضافه وزن دارند. تحت هیچ شرایطی از بند شلوار مردانه و کمربند به صورت همزمان استفاده نکنید.

چتر

چتر همان اکسسوری دوست داشتنی روزهای بارانی و فصل پاییز است که از خیس شدن زیر باران جلوگیری میکند، چترهای مردانه مدل های خاصی ندارند و معمولا ساده اند. بهترین رنگ ها برای چتر مردانه مشکی، سرمه ای، طوسی است که گاهی طرح های چهارخانه و راه راه دارند.

اکسسوری ها در انواع استایل ها

اکسسوری در استایل کژوال

این استایل مخصوص افرادی است که معمولا ساده پوش و به دنبال یک پوشش شیک و راحت هستند.
باید توجه داشت که هارمونی رنگ ها در این استایل بسیار مهم است و هماهنگی بین انواع اکسسوری ها در استایل کژوال اهمیت نیزدارد چراکه اکسسوری های مورد استفاده در این سبک نیزباید نشانگر سادگی و راحتی باشند.

 اکسسوری در استایل کلاسیک

در این استایل رسمی بودن یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظرداشت،استفاده از اکسسوری در استایل می تواند به رسمی تر شدن و جذابیت آن بی افزاید و یا با انتخابی نامناسب کل استایل را زیر سوال ببرد،اکسسوری های پیشنهادی انواع ساعت های کلاسیک و دستبدهای استیل هستند و در کل مراقب باشید در انتخاب هرگونه از اکسسوری باید به کلاسیک بودن استایل دقت داشته باشید.

نکات انتخاب اکسسوری ها

برای استفاده از اکسسوری ها، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید

برای خرید هرگونه اکسسوری خاص مردانه بایستی دارای اعتماد به نفس قوی باشید. معمولا افرادی که در مرکز توجه قرار دارند،تصمیم برای استفاده از یک سری اکسسوری ها و جواهرات مردانه، برای آنها کمی مشکل خواهد بود زیرا با اضافه شدن اکسسوری های جدید به تیپ و استایل ما، نیاز به کمی زمان است تااکسسوری نیزیکی از اجزای استایل حساب شود.می توانید برای بهتر شدن انتخابتان از فروشنده کمی کمک بگیرید تا بتوانید با اضافه کردن یک گزیینه مناسب جذابیت خاصی را به استایل خود بیفزایید.

 برای هرموقعیتی جواهرات متفاوتی استفاده کنید

قبل از اینکه جواهرات مردانه ی خود را استفاده کنید به این فکر کنید که مکان و شرایطی که قرار است در آن حضور یابید مناسب استفاده از این نوع اکسسوری است یا بهتر است سراغ گزیینه دیگری بروید. در مکان های رسمی از اکسسوری های کم تر و ساده تری که زیادجلب توجه نمی کنند استفاده کنید مانند ساعت بندچرمی و یا بند استیل تا ظاهر شما را رسمی تر نشان دهد در واقع اینگونه اکسسوری ها معمولا شما را شیک تر و باشخصیت تر نشان خواهد داد.

به تناسب رنگی اکسسوری ها با رنگ پوست توجه داشته باشید

علاوه بر رنگ لباس هایی که استفاده می کنید باید به رنگ اکسسوری های که برای ست کردن آنها انتخاب می کنید نیز دقت داشته باشید تا علاوه بر هماهنگی بین رنگ ها با رنگ پوستی شما نیز مناسب باشد. راهکار درست در انتخاب اکسسوری مناسب وجود تناسب با رنگ پوستتان هست بنابراین بهتر است قبل ازهرچیزی رنگ پوست خود را بشناسید و براساس آن رنگ اکسسوری ها را انتخاب کنید.

انتخاب سایز مناسب اکسسوری ها

اکثر آقایان در انتخاب سایز لباس دقت دارند ولی شاید کمتر کسی به سایز جواهرات توجه کند. برای داشتن استایل مردانه مناسب جواهرات نیز دقیقا مثل لباس مهم هستند.برای مثال استفاده از یک زنجیر طلای ضخیم برای مردی لاغر اندام که گردن باریکی دارد، اصلا پسندیده نیست همچنین انتخاب انگشتر مردانه ظریف برای کسی که دستان بزرگ و انگشتان چاق تری دارد، یک فاجعه است. همه این موارداستایل مردانه را ناهماهنگ نشان می دهد.

بایدها و نبایدهای استفاده از اکسسوری ها :

باید مراقب باشید بیش از اندازه از اکسسوری ها استفاده نکنید و دراستفاده همزمان آنها نیز زیاده روی نکنید.

اکسسوری استفاده شده درهر پوشش باید با سبک پوشش شما هماهنگ باشند و این هماهنگی بین اکسسوری ها نیز وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید استفاده از هر نوع اکسسوری باید متناسب با فصل،محیطی که در آن حضور داریم و نوع فرهنگ و علایق مورد پسند باشد.

بهتر است برای انواع اکسسوری های حمل کردنی از رنگ های شاخص و متفاوت استفاده کنید تا در زیبایی استایل شما تنوع ایجاد کند.

اگر پالتو شما یقه بزرگی دارد و قصد استفاده از شال گردن را دارید از شال کم‌حجم یا کوتاه استفاده کنید تا درون یقه بزرگ پالتو جای بگیرد.

هنگام استفاده از دستکش حداقل با یکی از اجزای تیپ‌تان هماهنگ کنید؛ برای مثال رنگ آن را همرنگ با کمربند یاکفش خود انتخاب کنید.

در استایل های مردانه توصیه می شود از اکسسوری های زیادی استفاده نکنید و تعادل را در استفاده از اکسسوری ها برقرار کنند .

 

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user