کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1400-02-28

اصول استفاده از کراوات و پوشت

 

اکسسوری‌ها تنها یک قطعه اضافه روی لباس‌های شما نیستند بلکه می‌توانند به سبک پوشش مردانه شکل بدهد. برای رسیدن به یک استایل جذاب و مناسب شما باید با کمک اکسسوری‌ها ظاهری هماهنگ بسازید. کروات و پوشت به طور مؤثری، می‌توانداستایل شما را تغییر داده و در چند ثانیه از سادگی به استایلی شیک و هماهنگ تبدیل کند. کراوات تکمیل کننده‌ی پوشش رسمی آقایان است و یکی از اکسسوری‌های شیک و پرطرفدار در میان آقایان شیک پوش و جوان است که همه آقایان باید در کمد خود داشته باشند. اما سِت کردن کراوات با کت و شلوار و یا پیراهن مناسب کار سختی است.

انتخاب طرح کراوات

بخش انتهایی کراوات به ظرافت برش خورده باشد و مثلث انتهایی به صورت کاملا متقارن برش خورده باشد. کراوات‌های مردانه معمولا دارای طرح های متنوعی هستند که با توجه به نوع کت و شلوار و یا پیراهن انتخاب می شوند. در انتخاب طرح کراوات توجه داشته باشید که نباید طرح پیراهن و کراوات یکسان باشد. همچنین یکی دیگر از انتخاب های شما استفاده از کراوات‌های ساده و بدون طرح است.

 انتخاب رنگ کراوات

در انتخاب رنگ کراوات‌ باید به رعایت هارمونی رنگ آن با سایر لباس هایتان توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین این لباس ها، کت و شلوار شما است. البته نکته ای که وجود دارد آن است که نباید به فکر سِت کردن آن با همه لباس هایتان باشید.

شکل ظاهری و اندازه کراوات

یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب کراوات، شکل و اندازه آن است که با توجه به فیزیک بدنی و همچنین سن و سال خود به انتخاب انواع باریک و یا پهن بپردازید. کراوات‌های استاندارد ۳٫۵ سانت است و ضخامت کمتر از ۳ سانت را کراوات باریک می نامند. کراوات باریک، در مقایسه با کراوات معمولی و کلاسیک دارای عرض کم‌تری است ولی طولی مشابه آن‌ها دارد. این کراوات‌­ها، اگر به درستی انتخاب نشوند، ممکن است تیپ شما را نامتناسب نشان دهد بنابراین بهتر است اصول استفاده از کروات باریک را رعایت کنید. امروزه کراوات های باریک مد شده اند اما اگر اندام درشتی دارید هرگز از کراوات‌های باریک استفاده نکنید چرا که ظاهر شما را بد جلوه می دهد.

جنس کراوات

ابریشم به واسطه اینکه خاک و پرز را به خود جذب نمیکند و از طرفی امکان ساختن هر نوع گره ای را به شما می دهد به عنوان بهترین جنس برای کراوات شناخته می شود. همچنین کراوات ابریشمی به راحتی چروک نمی شود که از این نظر نیز یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این جنس کراوات است.

چند نکته برای سِت کردن انواع کراوات

اندازه صحیح یک کراوات مناسب باید تا نزدیک کمر شلوار باشد.

اگر قصد کوتاه یا بلند کردن کراوات دارید از هر دو دست برای این منظور استفاده کنید، در غیر این صورت تقارن گره بهم خواهد خورد.

همچنین توجه داشته باشید که هرگز گره کراوات خود را به قدری سفت نکنید که مانع تنفس صحیح شما شود.

کراوات‌های باریک را بهتر است با کت‌های یقه باریک که یک یا دو دکمه دارند و همینطور کت های تک بپوشید.

کراوات باریک، برای مردانی با اندام لاغر مناسب تر است. همچنین این نوع کراوات می‌تواند بالاتنه و در کل قد شما را کشیده تر نشان دهد.

همراه با کراوات باریک خود از پیراهن یقه پهن استفاده نکنید. بهتر است این مدل کراوات را با پیراهن های یقه باریک یا متوسط بپوشید.

گره‌های کوچک و نامتقارن، بهترین نوع گره برای کراوات‌های باریک هستند.یک کراوات باریک مناسب، گره‌های کوچک و نامتقارن، بهترین نوع گره برای کراوات‌های باریک هستند.

بهترین نوع کراوات باریک، انواع تک رنگ و طرح راه راه آن است.

کراوات باریک را با یک گیره کراوات ساده و باریک‌تر از عرض کراوات همراه کنید.

پوشت چیست؟

دستمال جیبی اکسسوری مردانه‌ای است که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد اما اهمیت آن به اندازه بستن یک ساعت به همراه کت و شلوار یا زدن عطر است. هیچ محدودیتی برای استفاده از پوشت در موقعیت‌های مختلف وجود ندارد و اگر بتوانید به خوبی این دستمال جیبی را تا و در جیب قرار دهید، می‌توانید ظاهر بسیار شیک‌تری داشته باشید، به شرطی که بدانید چطور از آن استفاده کنید، چگونه آن را تا بزنید و مهم‌تر از همه چطور پوشت را با بقیه لباس‌های خود سِت کنید.

چه مواقعی از پوشت استفاده کنیم؟

اگر به مراسم رسمی دعوت شدید بهتر است دستمال جیب خود را با رنگی نزدیک به کت و شلوار انتخاب کنید و آن را به صورت کلاسیک و ساده تا بزنید. استفاده از پوشت سفید درمواقع رسمی توصیه می‌شود. دستمال جیب تک‌رنگ به همراه کت خاکستری و مشکی بسیار شیک است. درحالی که اگر دستمال جیبی به رنگ قرمز باشد، ترکیب بی‌نظیری با کت سرمه‌ای ایجاد می‌شود.

پوشت باید با کراوات سِت شود؟

سِت بودن پوشت و کراوات ضروری نیست. در واقع کاربرد یک دستمال جیبی برای ایجاد تعادل و هارمونی در کل لباس‌های شما است که ممکن است این هماهنگی میان تمام اجزاء لباس نیز باشد. با این وجود ما به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید که از دیگران در پوشیدن لباس‌های رسمی پیشی بگیرید، بهتر است به هنگام خرید پوشت و کراوات از مدل و رنگ مشابه تهیه نکنید.

کراوات ساده با پوشت طرح دار

زمانی که می‌خواهید لباس‌های خود را با هم ترکیب کنید، باید درجات مختلفی از رسمی بودن و غیر رسمی بودن را در نظر بگیرید. برای مثال یک کت فاستونی، یک کراوات و یک پوشت ابریشمی که با هم تفاوت دارند، ولی ترکیب زیبایی به وجود آورده‌اند. در این مرحله شما باید پیراهن خود را انتخاب کنید،مناسب ترین انتخاب رنگ سفید، شیری یا آبی روشن است چون این رنگ‌ها با اکثر رنگ‌های کت و کراوات و پوشت هماهنگی دارند. به عنوان بخش سوم استایل، سراغ کراوات بروید، رنگ کراوات نقش مهمی در ترکیب رنگی استایل شما خواهد داشت. پوشت است که باید رنگ آن با رنگ کراوات تضاد یا هارمونی داشته باشد اما نباید همرنگ باشد.

دستمال جیبی طرح‌دار را با کت ساده بپوشید

اگر یک کت ساده سرمه‌ای یا خاکستری دارید، می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب برای دستمال جیبی و کراوات خود استفاده کنید. اینجاست که اهمیت داشتن کت و شلوار ساده با رنگ خنثی مشخص می‌شود و می‌توانید آن را با هر رنگ اکسسوری از زرد و قرمز گرفته تا پوشت‌های طرح‌دار استفاده کنید.

سِت کردن پیراهن طرح‌دار و دستمال جیب

قانون قبلی در مورد پیراهن شما نیز صدق می‌کند، مثلا وقتی یک پیراهن سبز و سفید یا نارنجی راه راه پوشیده‌اید، باید در همین محدوده‌ی رنگی باقی بمانید یا ترجیحاً از رنگ‌های تیره‌تر برای اکسسوری‌ها استفاده کنید. مثلا یک کراوات سرمه‌ای بهترین انتخاب در این مورد است. در مورد رنگ‌هاس روشن‌تر نیز، طرح‌های ساده توصیه می‌شود.

دستمال جیب مشکی

پوشت مشکی انتخاب معمول همه افراد نیست و معمولاً برای اضافه کردن جلوه ای خاص به لباس استفاده می‌شود. دستمال جیب مشکی در کت و شلواری نزدیک به رنگ مشکی به عنوان ایجاد تعادل رنگی کاربرد دارد. موقعیت‌هایی که استفاده از پوشت مشکی در آن کاربرد خوبی دارد، موقعیت‌های رسمی است. مشکل بزرگی که پوشت مشکی دارد، عدم دیده شدن آن از فاصله دور است.

نکات خرید و استفاده از پوشت

اگر دوست دارید لبه‌های دستمال جیبی خود را بیرون از جیب کت قرار دهید، مطمئن شوید که لبه‌های آن دست‌دوز باشد و دوبار تا شده باشد، در غیر این صورت پوشت شما ظاهر شیکی نخواهد داشت.

از انتخاب پوشت‌های خیلی کوچک خودداری کنید، چون ممکن است در جیب کت، پایین بروند و دیده نشوند.

ضرورتی نیست که پوشت را با کراوات یا پاپیون همرنگ و هم طرح انتخاب کنید بلکه بهترین حالت ایجاد هماهنگی و هارمونی نسبی لباس‌ها در کنار هم است.

پوشتی بخرید که به چند روش بتوان از آن استفاده کرد برای مثال پوشت‌هایی که هر طرف آن رنگ خاصی دارد. همچنین هر کسی به یک پوشت سفید ساده هم نیاز خواهد داشت.

پوشت‌هایی که لبه آن‌ها رنگ متفاوتی دارند، نیز انتخاب خوبی هستند. مانند پوشت سفید با لبه قرمز یا آبی که می‌تواند در هماهنگ کردن رنگ‌ها بدون هم‌رنگ شدن به شما کمک کند.

دستمال جیبی نخی ساده، از اکسسوری‌های ضروری برای هر مرد شیک‌پوشی است که با پیراهن ساده سِت می‌شود و در هر موقعیتی می‌توان از آن استفاده کرد.

 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با تیم پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user