کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1400-07-17

فرم بدن. چگونه بر اساس فرم بدنمان لباس مناسب انتخاب کنیم؟راهنمای تشخیص .

تا به حال شده است که تصویر یک لباس جذاب را در جایی ببینید و بخواهید آن را بر تن کنید؟ شما تک به تک لباس هایی را که مشاهده کردید را تهیه می کنید و حتی حواستان هست که تمام رنگ ها و سبک ها را تقلید کنید اما در آخر کار پس از تلاش فراوان متوجه میشوید که هیچ شباهتی به فرد داخل تصویر ندارید. به احتمال زیاد شما یک عامل کوچک اما مهم را نادیده گرفتید. و آن چیزی نیست جز فرم بدن شما، احتمالا فرم بدن شما با فرم بدن فرد داخل تصویر متفاوت است.در نتیجه لباسی که در بدن او متناسب است در بدن شما نامتناسب است. ما دراین مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه با توجه به فرم بدنتان لباس انتخاب کنید. تا لباس ها بر تن شما به بهترین شکل جلوه کنند.

فرم اول مثلثی:

فرم بدن مثلثی

بیشتر آقایون مستعد این هستند که  دور کمر و باسن بزرگتری نسبت به سر شانه های خود داشته باشند.مخصوصا وقتی سن افزایش پیدا می کند. و باعث ایجاد یک فرم مثلثی در بدن می شود. پهنای مثلث در کمر و راس آن در صورت قرار می گیرد. داشتن بدن با فرم مثلثی اصلا مسئله ی بدی نیست. شما لباس هایی را انتخاب کنید که بدن شما را متناسب نشان می دهد. اکثر لباس های مردانه خلاف این فرم بدن طراحی می شود یعنی سرشانه های پهن تر و کمر باریک تر است.

1.1پوشاک برای آقایون با فرم بدن مثلثی

  •   کت های تک رنگ طرحدار مناسب: کت های شطرنجی و جلیقه های مناسب و شلوار های راسته بپوشید.ترکیب طرح ها و رنگ ها باعث توهم می شود و تمرکز را از کمر پهن دور می کند.
  • راسته راه راه: این الگو جلوه ای ساده ایجاد می کند و باعث کشیده شدن بالاتنه شما می شود. البته خط های راه راه زمانی شما را کشیده تر نشان می دهد که از سینه به بالا در لباس قابل مشاهده باشند.
  • کت های با سرشانه منسجم: اگر سرشانه های افتاده ای دارید از کت های شل استفاده نکنید. پس از کت ها و کاپشن های منسجم استفاده کنید تا شما را چهار شانه نشان دهد.
  • کت های تک دکمه: به جای استفاده از کت های که دو ردیف دکمه دارند و فضای آزادی دارند از کت های که یک ردیف دکمه دارند استفاده کنید تا با تناسب اندام جلوه کنید. کت های خود را متناسب با بالاتنه خود انتخاب کنید اما در قسمت کمر کمی آزاد باشد.
  • حواشی رنگ روشن: جزئیات در قسمت قفسه سینه و شانه ها به پهن شدن بالا تنه کمک می کند. از پیراهن های یقه دار و پیرهن های یقه پرسنلی با حاشیه های رنگی روی سینه استفاده کنید اما در قسمت میانی رنگ تیره تری مانند خاکستری یا مشکی داشته باشد.

2.1: لباس هایی که مردان با فرم بدن مثلثی نباید بپوشند

  • پولوشرت و پیراهن یقه گرد: هر دوی این سبک ها باعث می شوند گردن و شانه ها باریک به نظر برسند در حالی که گردی کمر را برجسته می کند.
  • رنگ ها ی روشن  با طرح های چاپی شلوغ:طرح های جسورانه و روشن باعث جلب توجه بدن مثلثی شما می شود.از این طرح ها بیشتر در اکسسوری های خود مانند جوراب و عینک استفاده کنید. کمربند های بزرگ باعث جلب توجه عرض کمر شما می شود.
  • شدیدا تنگ وباریک:شلوار های کشیده توجه چشم ها را به سمت مرکز بدن جلب می کند. آن هار با لباس های پهن و کشیده که متناسب با شمایل شما هستند جایگزین کنید.

فرم دوم: مثلث وارونه

فرم بدن مثلث وارونه

این فرم بدن مثلثی را تداعی می کند که قاعده آن در شانه ها و راس آن در ناحیه شکم قرار دارد. قفسه سینه و سرشانه های شما نسبت به کمر و باسن شما پهن تر است. احتمالاً شما هر هفته ساعت ها را در باشگاه می گذرانید تا با دستگاه های عضله ساز کار کنید. جلسات تمرین سنگین در باشگاه بدنسازی منجر به برجسته شدن شانه ها و ران ها و کمر باریک می شود. از آنجایی که اکثر تولیدکنندگان لباس  به مردانی که از نظر بدنی تناسب دارند توجه می کنند ، خرید لباس از روی رگال می تواند برای این تیپ بدنی چالش برانگیز باشد.

2.1 پوشاک برای آقایون با فرم بدن مثلث وارونه

هدف شما باید این باشد که تناسب اندام خود را به رخ بکشید. اگر عضلانی باشید چه لباسی میپوشید؟ لباس های چسبان بپوشید که درهم ریختگی بصری را کاهش داده و بر خطوط تمیز و تیز تنه تأکید می کند. حجم را به قسمت میانی و قسمت پایین تنه خود اضافه کنید در حالی که تناسب بالاتنه را به خوبی ایجاد کرده اید.

  • پارچه های راه راه:باعث می شود از ناحیه سینه به پایین و کمر باریک شما پر تر به نظر بیاد.
  • پیراهن های جذب: شما می توانید پیراهن هایی بپوشید تا بدن فوق العاده متناسب خود را نشان دهید اما سایز خود را به یاد داشته باشید.شما می خواهید به طرز ظریفی تناسب اندام خود را نشان دهید نه اینکه جوری لباس بپوشید که در آن گم شوید.
  • تی شرت های معمولی یقه هفت:شکل یقه تاثیر زیادی روی نمای قفسه سینه دارد و چشم را از قسمت های  پهن بدن دور می کند. اما خیلی در استفاده از تی شرت های یقه هفت افراط نکنید.
  • شلوار های صاف و جین:شلوار های جین صاف  پاهای شما را برجسته تر نشان می دهد.شلوار های جذب بسیار مناسب هستند. شلوارهای طرحدار باعث پهن تر شدن تنه شما می شود.
  • شلوارهایی که قسمت نشیمنگاه بزرگ دارند: مشکل مرسوم ورزشکاران پیدا کردن شلوارهای گشاد در ناحیه کشاله ران است. حواستان باشد به اندازه درز فاق و دور کمر باشد.
  • کت ها:کت هایی بپوشید که تنه طبیعی شما را نشان می دهد. اما با این تفاوت که عرض شانه شما را خیلی پهن تر از عرض کمرتان نشان دهد.

2.2: لباس هایی که مردان با بدن فرم مثلثی نباید بپوشند

  •  لباس های الگو رسمی :کت و شلوارهای اپل دار یقه برگردان که بالا تنه تنومند شما را بیشتر جلوه می دهد. لباس های با الگو غیررسمی قاب بهتری از شما نمایش می دهد.
  • طرح های چاپی و یقه های اسکوپ:  جزئیات ، به ویژه در اطراف شانه ها ، توجه را بر روی سرشانه های شما متمرکز می کند و بدن شما را از تناسب اندام خارج می کند.

فرم سوم: چهارگوش

فرم بدن چهارگوش

مردان که فرم بدن چهار گوش دارند معمولا قد بلند و لاغر هستند و عرض شانه های آن ها تقریبا به اندازه کمر و باسن آن ها است.

3.1لباس برای مردان با فرم بدن چهارگوش:

از لباس هایی برای پهن کردن شانه های خود استفاده کنید و خطای دید ایجاد کنید.

  • راه راه افقی: مخصوصا در قسمت بالا تنه به هیکل لاغرتان پهنا میبخشد. مانند پیراهن های برتونی استین کوتاه و بلند.
  • لباس های رسمی: کت تک رنگ و کت و شلوارهایی که سر شانه را پهن میکند بپوشید.اما از خیاط خود بخواهید که ناحیه کمر را کمی از پشت ساسون بگیرد تا کمرتان بهتر نمایان شود.
  •  لایه زیر کت:پیراهن های دکمه دار و پیراهن های یقه پرسنلی بالا تنه باریک شما را کمی تنومند کند.
  • شال گردن:یک کراوات یا شال گردن به عنوان یک نقطه متمایز در بالا تنه جلوه می بخشد .
  • جزئیات:رنگ های روشن  و جزئیاتی مانند اپل ابعاد هیکل باریک شما را با ابهت نشان می دهد.

3.2: لباس هایی که مردان با بدن فرم چهار گوش نباید بپوشند.

  • کت های دو سینه : برش خیاطی مستطیل شکل اصلا به درد افراد با فرم بدن مستطیل نمی خورد. در عوض از کت های  تک سینه(دکمه) که سرشانه های پهن به شما می دهد استفاده کنید.
  • اگر به خیاطی می روید حتما الگوهای تک سینه را انتخاب کنید.هنگامی هم که در محل کار حضور ندارید. در بالا تنه خود تضاد ایجاد کنید. مثلا ژاکت یقه هفت با رنگ متفاوت از تی شرت بپوشید.

فرم چهارم: بیضی

فرم بدن بیضی

این افراد مرکز بالا تنه پهن تری نسبت به شانه ها دارند و همینطور باسن پهن تری دارند. سایر اندام های آن ها کوتاه تر و پهن تر است. این افراد میخواهند لباس هایی بپوشند که آن ها را لاغر تر و جمع وجور تر نشان دهد.

4.1:لباس برای مردان با فرم بدن بیضی.

ساده و تیره بپوشید. رنگ های ثابت همیشه خوب هستند.                                                              

  • شلوارها: کمر شلوار باید راحت و گشاد باشد ، هرگز آنقدر محکم کمربند را نبندید که باعث ایجاد کیست شود.
  • ساسبند ها:ساسبند های مردانه بهترین دوست شما هستند. هر وقت فرصت پیدا کردید آنها را بپوشید.
  • پلیسه ها:پلیسه باعث می شود هنگام نشستن ، افرادی که ران و باسن تپل دارند احساس راحتی کنند.
  • پیراهن ها:برای داشتن تناسب خوب از پوشیدن پیراهن های تنگ و یا گشاد که باعث ایجادکیست می شوند بپرهیزید.برندی را پیدا کنید که مختص شما لباس تولید میکند یا به خیاط لباس سفارش دهید.اگر گردن و صورت پهنی دارید از پیراهن ها یقه گشاد استفاده کنید.
  • کت ها: بهترین گزینه؛کت تیره،کت تک سینه و کمی هم باریک باشد.کت خیلی تنگ و باریک باعث می شود که دکمه سخت بسته شود و در ناحیه شکم کشیدگی دیده شود. تنها  نیاز است با یک اشاره به سمت داخل جا به جا شوید تا دکمه ها جا باز کند.کت ها به بالا تنه چهار چوب میبخشند. و در اصل نیم تنه را بین دو خط باریک قرار میدهد و به هر لباسی ارزش افزوده میدهد.
  • کراوات ها:پاپیون می تواند روش خوبی به جای کراوات باشد که روی برجستگی شکم می افتد. و باعث جلوه ی بد می شوند.

4.2: لباس هایی که مردان با فرم بدن بیضی نباید بپوشند

  • لباس های تنگ بدن نما انتخاب بدی است:  تلاش برای پوشیدن لباس های بسیار تنگ بدترین انتخاب است. لباس تنگ جز این که بر حجم بدن تأکید می کند و شما را مستأصل نشان می دهد.
  • مدل ها و طرح های شلوغ : باعث می شود که توجه به بخش میانی بدن جلب شود. لباس هایی بپوشید که چشم را به آرامی در تمام طول بدن هدایت می کند.

فرم پنجم: ذوزنقه ای

فرم بدن ذوزنقه ای

به طور متوسط طراحان از این فرم بدن به عنوان پایه و اساس الگوهای خود استفاده می کنند.به عبارت دیگر اکثر لباس های روی رگال مناسب شما است. کمر باریک ترین نقطه تنه یک مرد معمولی است. قفسه سینه تا استخوان ترقوه و شانه ها ، که پهن ترین قسمت های تنه هستند. و باعث می شوئد بدن شکل ذوزنقه ای به خود بگیرد.

5.1:لباس برای مردان با فرم بدن ذوزنقه

اندام ورزشکاری خود را با لباس های جذب و مناسب به نمایش بگذارید. از مزایای ورزش استفاده کنید و ظاهری مدرن به خود القا کنید. اگر هم قد متوسطی دارید و هم هیکل متوسطی دارید ممکن است در میان جمعیت خیلی متمایز نباشید. سعی کنید همیشه یک سری جزئیات مشخص در لباس خود داشته باشید. یک جیب مربع رنگی در محل جیب روی سینه ی کت ایده ی خوبی است . یک ساعت و یک کفش خوب تاثیر مشابهی دارد.

شلوارها: از پوشیدن لباس های گشاد خودداری کنید.برندی پیدا کنید که متناسب با شما لباس تولید کند.یا به خیاط شلوار سفارش دهید. رنگ و الگو شلوار باید متناسب با فرم بدن شما باشد. اما جزئیات آن به سلیقه ی خودتان بستگی دارد.

پیراهن ها:طرح های راه راه عمودی باعث می شود کمی بلند تر به نظر برسید.طرح های چهار خانه باعث می شود که از  عرض بزرگ جثه به نظر برسید. بنابراین هر کدام که مناسب قد شما است انتخاب کنید.

کت ها: کت تک رنگ سر شانه های شما را پهن تر نشان می دهد.

کراوات ها:ارتفاع آن تا نزدیکی سگک کمربند باشد و پهنا معمول آن حدود 9 سانتی متر باشد.

5.2: لباس هایی که مردان با فرم بدن ذوزنقه ای نباید بپوشند

  • تیپ شما به راحتی با لباس هایی که مناسب شما نیست خراب می شود.هر مرد خوش پوشی به شما می گوید که راز استایل راحت و جسورانه به تناسب آن بر می گردد. شما به یک استایل شخصی خوب نیاز دارید تا با صلابت جلوه کنید. کمی در انتخاب سبک پوشاک خود جسورانه عمل کنید اما به شرط این که تعادل را در اندام خود بر هم نزدید. درنگ نکنید و با توجه به فرم بدن خود سبک پوشش خود را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با تیم پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user