کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

اشتباهات متداول در پوشیدن لباس

همه آقایان دوست دارند خوشتیپ باشند و استایلشان مورد توجه قرار بگیرد اما برخی از اصول لباس پوشیدن بی خبراند و با رعایت نکردن برخی نکات تیپشان را خراب می کنند و این اشتباهات باعث بهم خوردن استایل آنها می شود، ما چند مورد از این اشتباهات همراه با پیشنهادات مناسب تر را نام می بریم.

گذاشتن پیراهن روی شلوار

قد پیراهن‌های مردانه رسمی را معمولا بلند می‌گیرند تا به‌راحتی داخل شلوار جای بگیرد اما اگر دوست دارید پیراهن‌تان را روی شلوار بگذارید، باید به سراغ پیراهن‌هایی با قد کوتاه‌تر بروید. یادتان باشد که گذاشتن پیراهن روی شلوار پارچه‌ای رسمی گاهی برای پیراهن‌هایی با قد کوتاه هم ایده اشتباه و نامناسبی است. اگر به دنبال ظاهری بهتر هستید، پیراهن های رنگی را با شلوار جین یا کتان انتخاب کنید. همچنین اگر می خواهید ظاهر خود را کمتر رسمی نگه دارید، پیراهن های کوتاه تری را انتخاب کنید. قانون اصلی این است که پیراهن نباید بیش از مچ دست شما یا پایین تر از جیب شلوار شما باشد.

شما جوراب نمی پوشید

کفش های ساحلی و صندل تنها کفش هایی است که می توانید بدون خراب کردن کفش های خود بدون جوراب بپوشید. پاهای شما در طول روز عرق می کند و به کفش می رسد، به آنها آسیب می رساند و بوی بد ایجاد می کند. اگر نمی خواهید قسمت بالایی جوراب خود را نشان دهید، کافی است جوراب های بدون ساق استفاده کنید.

هنگام انتخاب کراوات نوع بدنتان را در نظر نمی گیرید

به طور کلی در نظر گرفته می شود که کراوات مناسب نباید از 3.75 اینچ (حدود 9.5 سانتی متر) بیشتر باشد یا پایین تر از سگک کمربند خود باشد. با این وجود، هنگام انتخاب کراوات، توجه به نوع بدنت و لباس هایی که می خواهید با آن بپوشید نیز ضروری است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کراوات شما نه تنها تمام معیارهای رسمی را رعایت می کند بلکه به نظر خوب می رسد.

  پر کردن کیف پول و جیب‌هایتان

چپاندن هرآنچه که می‌توانید در جیبهایتان میتواند ترغیب کننده باشد، اما اینکار نمای بیرونی جیبهایتان را خراب کرده و باعث می‌شود هنگام راه رفتن احساس ناراحتی کنید. در عوض می‌توانید از یک کیف دستی مردانه برای حمل کردن لوازمتان است استفاده کنید. اینگونه شما راحت خواهید بود، باوقار بنظر می‌رسید و بیش از حد جیبهایتان را پر نمی‌کنید. همین مطالب در مورد کیف پولتان نیز صدق می‌کند، شما به ۳۰ عدد کارت نیاز ندارید و اگر هنوز دارید آنها را در کیف پولتان حمل می‌کنید، احتمالا زمانی که به آنها نیاز داشته باشید نخواهید توانست آنچه را که می‌خواهید بیابید.

دکمه های پیراهن را بیش از حد باز  می کنید

در بیشتر موارد، کافی است دکمه های 1 یا 2 از یقه را باز کنید تا ظاهری شیک تر و آرام تری داشته باشید ، می توانید از دکمه های پایین 2 در قسمت بالایی پیراهن خود نیز استفاده کنید.اگر از کراوات استفاده نمی‌کنید، بستن دکمه‌های پیراهن تا زیر گلو اصلا فکر خوبی نیست. اما باز گذاشتن دکمه‌های متعدد هم فکر چندان بهتری نخواهد بود. باز گذاشتن بیش از دو دکمه از پیراهن در استایل و تیپ رسمی کار درستی نیست. اگر دکمه‌های زیادی را باز بگذارید، نشان می‌دهید که چیزی از دنیای مد و فشن نمی‌دانید یا بسیار شلخته و بی‌توجه به ظاهرتان هستید به یاد داشته باشید نشان دادن قفسه سینه شما فقط در ساحل مناسب است.

 در استفاده از اکسسوری زیاده روی می کنید

بسیاری از آقایان می خواهند تمام اکسسوری های خود را در یک پوشش ترکیب کنند. این می تواند به معنای دستبند، ساعت، کلاه، کراوات، کمربند و یقه ی باز باشد که همه به یکباره به کار برده می شوند. به خاطر داشته باشید که داشتن یک تیپ خوب در مورد توانایی یکپارچه کردن همه جزئیات کوچک بدون ایجاد بار اضافی در ظاهر شماست. در حالی که از اکسسوری، برای برجسته کردن ظاهر و  ویژگی های قوی خود استفاده می کنند. بهترین راه برای دستیابی به این ویژگی هم استفاده از اکسسوری‌های مینیمالی است که به لباس‌های شما بیایند.

پوشیدن جوراب اسپرت سفید

جورابهای سفید ورزشی فقط مناسب باشگاه هستند و با این حال بسیاری از مردان بطور روزانه، یا حتی بدتر، با لباسهای رسمی‌شان از این جورابها استفاده می‌کنند. این اشتباه ساده را مرتکب نشوید و در عوض از جورابهای بلند مردانه‌ی مناسب استفاده کنید. جوراب مناسب برای پوشیدن به همراه کت‌شلوار، جوراب رسمی قهوه‌ای یا مشکی است. البته برخی از جوراب‌های طرح‌دار هم به دنیای مد وارد شده‌اند و استفاده از آنها ـ درصورتی‌که با شخصیت و سلیقه‌تان هماهنگ باشد ـ به خاص‌تر شدن تیپ‌تان کمک می‌کند.

لباس زیر پیراهن شما قابل مشاهده است

دلیل اصلی پوشیدن لباس زیر محافظت از پیراهن شما در برابر لکه ها و عرق کردن است. این قطعه لباس زیر لباس زیر محسوب می شود و طبق قوانین آداب و معاشرت، بهتر است لباس زیر خود را در معرض دید قرار ندهید! علاوه بر این، انجام این کار ظاهر شما را خراب می کند، باعث ایجاد خطوط افقی اضافی و تحریف نسبت های بدن می شود.

دکمه های کت را اشتباه می بندید

قوانین دکمه کت کاملاً ساده است. اگر شما یک کت 1 دکمه ای پوشیده اید، هنگام نشستن آن را باز کنید و هنگام ایستادن آن را ببندید. برای یک کت 2 دکمه، شما فقط باید دکمه بالایی را ببندید . هیچ‌وقت نباید دکمه‌های پایینی کتی را ببندید که دو یا سه دکمه دارد. باز گذاشتن دکمه‌ پایینی باعث می‌شود راحت‌تر و طبیعی‌تر حرکت کنید.

 داشتن مارک‌ها و لوگو روی لباس رسمی

در لباسهای معمول روزانه طبیعی‌ست که مارک‌ها و علامت‌هایی را ببینیم، اما این موضوع برای یک لباس رسمی مناسب نیست. گاهی برخی برندها علامتهای کوچکی را روی آستین کت‌ها می‌گذارند و کندن آنها فراموش می‌شود، پس همیشه بخاطر داشته باشید که مارکهای مشخص را از روی پیراهن‌ها، کفشها و هر جای دیگری که یافتید بکنید.

کت خیلی کوتاه یا خیلی بلند

کت و شلوار یکی از اجزای اساسی مد آقایان است. کتی که به تن می‌کنید یا استایلتان را می‌سازد یا آن را نابود می‌کند، پس باید در انتخاب آن دقت به خرج دهید. این مسأله در مورد پالتو‌هایی هم صدق می‌کند که مردان معمولاً به همراه کت و شلوارشان به تن می‌کنند. نکته‌ی مهم آن است که قد پالتو که روی کت می پوشید باید بلندتر از قد کت باشد.

استفاده از شلوار‌هایی که اندازه تان 

شلوار شما از هر مدلی که باشد باید کاملاً اندازه تان باشد. مثلاً شلوار‌های خیلی بلند زودتر خراب می‌شوند. بعضی مردان هم ممکن است فکر کنند که پوشیدن شلوار‌های خیلی بلند باعث می‌شود پا‌های آن‌ها لاغرتر به نظر برسد، در حالی که در واقع شلواری با ظاهر گشاد و شل و ول پیدا می‌کند. استفاده از شلوار‌های خیلی گشاد هم اشتباه است. شلوارهای گشاد باعث می‌شوند شلخته به نظر برسید. بهترین اندازه برای قد شلوار، حالتی است که دم‌پای آن کمی بالاتر از کفش می‌ایستد.

همه‌ی رنگ‌ها را باهم می‌پوشید

شاید از آن دست آدم‌های به اصطلاح رنگی باشید و دوست داشته باشید که در ظاهر و باطن خود آن را بروز دهید  فقط مطمئن شوید که در این کار زیاده روی نمی‌کنید. به طور کلی، اگر می‌خواهید استایل شیکی داشته باشید، پوشیدن رنگ‌های پررنگ و برجسته فکر خوبی نیست و ترکیب کردن همزمان همه‌ی آن‌ها قطعاً نگاه‌های دیگران را به سمت تان جلب می‌کند، اما  استفاده از رنگ‌های پایه باعث می‌شود ظاهر آراسته و منسجمی پیدا کنید؛ و اگر دوست دارید از رنگ‌های شاد هم استفاده کنید، یک جزء اساسی، اما کوچک استایل تان مثل یک اکسسوری یا جوراب را برای این کار انتخاب کنید  چند لایه لباس پوشیدن در فصل پاییز و زمستان فرصت خوبی است تا به ظاهرتان تنوع دهید. شما می توانید چند دست لباس را روی هم بپوشید اما باید به بافت و رنگ تک تک آنها توجه کنید. این مدل لباس پوشیدن دقت و خلاقیت زیادی می خواهد، زیرا اگر لباس هایی را که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند به تن کنید، نه تنها زیبا نخواهید شد بلکه ظاهری شلوغ و در هم برهم نیز پیدا خواهید کرد. بهتر است از لباس های نازک تر و سبک تر استفاده کنید.

تیشرت تان را داخل شلوارتان می‌گذارید

گذاشتن تیشرت داخل شلوار ظاهری جالبی به شما نمی‌دهد و تیشرت مچاله می‌شود و چین می‌خورد. در حقیقت کاملاً برعکس است، چون شما را شبیه مردان قرون وسطایی می‌کند پس تیشرت تان را بیرون شلوار بگذارید، این مسأله درمورد شلوار‌های ورزشی هم صدق می‌کند، چون وقتی تیشرت تان را بیرون می‌گذارید، بند‌های شلوار مخفی می‌شوند و به این ترتیب ظاهر مرتب تری پیدا می‌کنید، نه اینکه انگار همین حالا از خواب بیدار شده اید. البته هر قاعده‌ای استثنائی هم دارد استثنای این قاعده هم این است که باید زیرپیراهنی‌ای که زیر پیراهن تان به تن کرده اید را داخل شلوار بگذارید.

با کت و شلوار کفش کتانی می‌پوشید

اشکالی ندارد که گاهی قواعد پوشش را کنار بگذاریم و در مورد استایل خود آزادتر تصمیم بگیریم، اما هرگز مرتکب اشتباه پوشیدن کفش کتانی با کت و شلوار نشوید. این کار نه تنها کاملاً بی معنی است، چون هر چه باشد کفش‌های کتانی برای شرکت در جلسات رسمی طراحی نشده اند، بلکه شانس خوش لباس یا جذاب به نظر رسیدن را از شما می‌گیرند. پس حتماً دست کم یک جفت کفش رسمی داشته باشید تا در موقعیت‌های رسمی از آن استفاده کنید.

آستین بیش از حد بلند

آستین کت بخش مهمی از تیپ رسمی آقایان را تشکیل می‌دهد اما شاید شما هم به این موضوع پی برده باشید که متأسفانه تنها عدۀ اندکی از آقایان محترم به اندازۀ مناسب آستین کت دقت می‌کنند. اندازه مناسب برای آستین کت، بالای استخوان مچ دست است. آستین باید طوری روی دست قرار بگیرد که حدود ۳ سانتی‌متر از آستین پیراهن زیر کت را نمایان کند. پس به آستین کت‌تان دقت کنید و اگر بلندتر از حد استاندارد است، حتما به خیاط مراجعه کنید.

پوشیدن پیراهن گشاد

پوشیدن پیراهن گشاد، تیر خلاصی به تیپ و استایل خوب و مناسب است. با پیراهن گشاد، چاق و خپل به نظر خواهید رسید و وزنتان بیشتر از چیزی که هست به نظر می‌رسد. همیشه باید پیراهنی اندازه و مناسب بپوشید. برای اینکه بدانید پیراهن مناسب دقیقا چیست باید به یقه دقت کنید تا طول آن بیش از دو انگشت نباشد. شانه‌های پیراهن نباید افتاده باشد و در ناحیۀ شکم و کمر هم نباید پیراهن‌تان چین بخورد. این روزها پیراهن مناسب برای اندام‌های مختلف به‌وفور در بازار یافت می‌شود؛ پس بهانه نیاورید و به دنبال گزینۀ مناسب بگردید.

 پیراهن رسمی را بدون لباس رسمی می پوشید

تمام پیراهن های رسمی به خصوص مدل های سفید به گونه ای طراحی شده اند که با شلوار کت و شلوار پوشیده می شوند. این بدان معنی است که اگر می خواهید شیک به نظر برسید، هرگز نباید چنین پیراهن هایی را با شلوار جین یا سایر شلوارهای غیر رسمی بپوشید.

کراوات بیش از حد پهن

یادتان باشد که شهرت کراوات‌های بیش از حد پهن به سال‌های گذشته بازمی‌گردد. اگر در کمدتان فقط کراوات‌های پهن دارید، باید حتما به فکر نوسازی باشید. پهنای مناسب برای کراوات تقریبا بین ۵.۵ تا ۶.۵ سانتی‌متر است. باوجود این، باید به اندام خود هم دقت کنید و ببینید که پهنای چه کراواتی برای‌تان مناسب است. طرح و پهنای یقۀ کت هم عاملی است که در انتخاب کراوات مناسب باید در نظر داشته باشید.

استفادۀ نادرست از گیرۀ کراوات

گیره‌های کراوات هم کاربردی هستند و هم جلوۀ خوبی به تیپ‌تان می‌دهند. اما استفادۀ اشتباه از آنها می‌تواند کاخ رؤیاهای‌تان برای داشتن استایلی شیک و هوشمندانه را ویران کند. نخستین نکته‌ای که باید دربارۀ آنها رعایت کنید، انتخاب گیره‌ای با طول مناسب است. طول گیره نباید از پهنای کراوات بیشتر شود. جایگاه مناسب برای گیره کراوات هم میان دکمۀ سوم و چهارم پیراهن‌تان است. بالاتر از این بخش قرار دادن گیره باعث می‌شود که کراوات‌تان ثابت نایستد و مدام تکان بخورد.

هماهنگ کردن بیش از حد بخش‌های مختلف

درست است که هماهنگ کردن بخش‌های مختلف لباس با یکدیگر، ایدۀ خوبی است اما اگر در این زمینه افراط به خرج دهید، قطعا نتیجۀ خوبی نخواهید گرفت. مثلا هماهنگ کردن پوشِت یا همان دستمالی که در جیب روی سینه کت می‌گذارید با کراوات، فکر بدی نیست اما برای کسانی که در حال سرویس‌دهی در یک مراسم هستند.

پارچه ای با کیفیت پایین انتخاب می کنید

اگر نمی خواهید پول خود را برای لباس های گران خرج کنید، الیاف طبیعی مثل پنبه را به جای پلی استر انتخاب کنید. الیاف مصنوعی معمولاً پس از چند بار شستشوی شکل خود را از دست می دهند. علاوه بر این، برخی از لباس های پلی استر می توانند خیلی براق باشد که باعث می شود ظاهر شما ارزان تر به نظر برسد. الیاف طبیعی به پوست شما اجازه تنفس می دهند تا به خصوص در فصل تابستان عرق نکنید، و لباس های شما حتی در پایان یک روز طولانی تمیز به نظر می رسند.

 

 

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user