کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1399-11-19

چگونه استایل شخصی داشته باشیم

در دنیای مد افراد به دو دسته کلی تقسیم می شوند، افرادی که بی قید و شرط از مد روز و ترندها پیروی می کنند و عده ای فقط مطابق استاندادرهای شخصی خودشان برای استایل خود تصمیم میگیرند.
با شناخت قوانین دنیای مد، تشخیص به موقع ترندها، پیروی از ترند ها را آسان می کند تا همیشه مطابق مد روز باشید. نقطه مقابل پیروی از ترندهای روز داشتن یک استایل شخصی است، کاری که نیازمند اعتماد به نفس، زمان و خودشناسی است و باید این موارد را رعایت کنید.

استایل مناسب براساس قد و وزن

برخی افراد در انتخاب لباس ریسک پذیرند و طرفدار آزادی و بی قانونی هستند. برای این افراد پارامترهایی همچون قد، وزن و … محدودیت به حساب نمی آید و هر چه دوست دارند میپوشند. درحالی که توجه به شکل بدن و در نظر گرفتن اندام کلی انتخاب شما را برای داشتن یک استایل شخصی آسان تر می کند. هر اندامی لباس مناسب به خود را دارد، برخی شلوارها به افراد قد بلند بیشتر از افراد قد کوتاه می آید یا بلوز های آستین سه ربع مناسب افرادی که دست های کوتاهی دارند نیست. در نتیجه توجه به اندام و قد یکی از عوامل مهم پیدا کردن استایل شخصی است، که با در نظر گرفتن این نکته می توانید استایل بهتر و درست تری را برای خود انتخاب کنید.

از استایل های محبوب الگو بردارید

می توانید در انتخاب استایل خود از افراد مختلفی الهام بگیرید و یا تقلید کنید. ممکن است عاشق استایل یک فرد مشهور باشید، مدتی او را زیر ذره بین بگذارید و ببینید چه میپوشد و از چه استایل هایی پیروی میکند. از آنها ایده بگیرید و خود را با آن استایل ها تجسم کنید و استایلی را که به شما نزدیک تر بود را انتخاب کنید. همچنین باید انتخاب های هماهنگ با سبک پوششتان داشته باشید، پس بهتر است از خرید کردن های هیجانی پرهیز کنید و هوشمندانه و بر اساس نیازتان، یک خرید منسجم داشته باشد.

در چه مدل لباسی احساس بهتری دارید؟

این نکته که شما در استفاده از کدام سبک پوشش احساس بهتری دارید اهمیت دارد. حتما شما هم در کمدتان لباس هایی دارید که به خوبی روی تن تان می نشیند و باعث می شوند که در مورد اندام خود احساس بهتری داشته باشید. به عنوان مثال شلوار جین محبوب شما که با همه لباس ها به خوبی ست می شود و دوخت آن مناسب پاهای شما است. بنابراین شما باید بدانید که در چه لباسی حس بهتری نسبت به خودتان دارید و تنها خود را محدود به مد جامعه نکنید. با دانستن اینکه کدام لباس به شما احساس راحتی را در گذشته داده است می توانید در آینده هم همین احساس را داشته باشید و این خیلی مهم است که چه لباسی به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد. 

انتخاب استایل مناسب شخصیت

در انتخاب استایل خود توجه داشته باشید سلیقه پوشش شما با سلیقه بصری شما بسیار متفاوت است برای مثال شاید شما عاشق دیدن لباس های پرزرق و برق و استایل های شلوغ باشید اما اینگونه لباس ها مطابق سلیقه پوشش شما نباشد و شخصیت آرامی داشته باشید و استایل های ساده را برای خود ترجیح دهید و در لباس پوشیدن نیز ریسک پذیر نباشید، بنابراین بهترین نقطه ی شروع برای ایجاد استایل شخصی خود، تعریف سبک مورد نظرخود با استفاده از صفت های روانشناسی شماست.

از لباس های نامناسب دوری کنید

برخی از افراد هیچ علاقه ای به پوشیدن لباس های رسمی یا انداختن جواهرات ندارند یا برخی دیگر از پوشیدن لباس های تنگ بیزارند و لباس های راحت را ترجیح می دهند. این بدین معنی نیست که آن مدل لباس ها بد است، بلکه با ظاهر شما جور در نمی آید. بنابراین در هر سبکی از پوشیدن مدل لباس هایی که حس خوبی نسبت به آنها ندارید خودداری کنید.

 امضای استایل خود را داشته باشید

مهمترین قانون رسیدن به یک استایل شخصی، داشتن یک امضای شخصی است. در امضای شما باید یکی از اجزای استایل برای شما روشن تر و شناخته شده باشد تا نماد امضای استایل شما باشد. هرچیزی می تواند نماد امضای باشد. این می تواند یک الگو، یک سبک و یا حتی یک رنگ باشد. برای بعضی ها ممکن است این باشد که همیشه کراوات می پوشند. بدون شک شما هم به یک قسمت از استایلتان علاقه بیشتری دارید، بهتر است بیشتر تمرکزتان را روی این مورد بگذارید، زیرا این فرصت را به خود می دهید که بهتر و هوشمندانه تر انتخاب کنید و تصمیم بگیرید. همیشه آیتم مورد علاقه شما بهترین تکه از استایلتان است، پس همین لباس یا اکسسوری می تواند نقطه عطف استایل شخصی شما باشد.

انتخاب استایل براساس سن

با توجه به سن خود لباس انتخاب کنید، البته می توانید برای خود محدودیت سنی قائل نشوید. اما برای رسیدن به یک استایل شخصی، پیشنهاد می شود فاکتور سن را نیز در نظر بگیرید. استایل شما نمایانگر درون و احساسات شماست. به طور مثال فردی که جوان و پرانرژی است از رنگ های شادتر و لباس های جسورتری استفاده میکند، استایل او کاملا ویژگی های سنش را داشته باشد. اما این به معنای ممنوعیت پوشیدن رنگ های شاد در سنین بالاتر نیست. استایل های متفاوت قابلیت این را دارند تا شما را جوان تر یا حتی پیرتر از سن واقعیتان نشان دهند. با انتخاب برخی آیتم های مناسب سن و شخصیتتان می توانید استایلی داشته باشید تا آنچه که هستید را به نمایش بگذارید.

رنگ مورد علاقه در استایل شخصی

استفاده از رنگ محبوب شما در استایل  های خود یک ویژگی خاص  را به وجود می آورد برای متال شما عاشق رنگ زرد هستید، خیلی ناخودآگاه این رنگ در همه استایل هایتان دیده می شود. یکی از آسان ترین راه ها پیروی از رنگ مورد علاقه شما است. همیشه به گونه ای لباس بپوشید که هرکس رنگ محبوبتان را دید خواه نا خواه یاد شما بیفتد.

استایل شخصی طبق مد و ترندهای روز

قرار نیست شما با لباس های قدیمی خوشتیپ و بی نقص باشید. بدون شک اینگونه لباس ها شما را صاحب یک استایل خاص نمیکند. برای رسیدن به استایل شخصی، بهتر است دست کم از ترند ها بی خبر نباشیم. در صورتی که نحوه استفاده از آنها را به درستی بدانید، دنبال کردن مد روز می تواند تاثیر چشم گیری در داشتن استایل منحصر به فرد داشته باشد، بهترین راه این است که با شناخت ترندها، از بین آنها آنچه را که به شما و استایلتان نزدیک تر است را شناخته و انتخاب کنید.

تاثیر اجتماع بر استایل شخصی

اجتماع و موقعیت شغلی و اجتماعی می تواند تاثیر مستقیم برروی شخصیت، سبک زندگی شما بگذارد و شما را وادار کند تا همواره مناسب موقعیت اجتماعی خود رفتار کنید. لباسی که در محل کار استفاده می کنید برای شما محدودیت به وجود می آورد، در نظر بگیرید که این محدودیت ها می تواند استایل شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر کارمند هستید یا شغل آزاد دارید مطمئنا دارای استایل مشخصی برای محل کارتان هستید. یا شما این استایل را برای همیشه دارید و سبک پوشش خود را مطابق با آن درنظر گرفته اید، یا فقط در موقعیت های شغلی از آن استفاده می کنید، اما ممکن است بر اساس شغلتان همواره با یک استایل در جامعه تردد کنید. موقعیت اقتصادی نیز در داشتن استایل شخصی تاثیر دارد، اما حتما نباید با پرداخت مبالغ زیاد صاحب یک استایل مشخص شوید.

تصمیم در مورد آنچه لازم دارید

وقتی عنصر و نماد اصلی امضای خود را شناسایی کردید وقت آن رسیده که ببینید در کمد خود چه چیزهایی دارید یا ندارید و چه مواردی نیاز دارید تا ظاهر خود را کامل کنید. در ابتدا ممکن است نتوانید امضای شخصی خود را کامل کنید. ایجاداستایل شخصی و کمد لباس مناسب به وقت و هزینه نیاز دارد. دلیل تفاوت در امضای پوشش شما، اعتماد به نفس است. این انتظار را نداشته باشید که در اولین فرصت بتوانید استایل مناسب خود را پیدا کنید. تا زمانیکه یک مجموعه کامل پیدا نکردید ذهن خود را تنظیم و آزاد بگذارید.

بهتراست این را نیز بدانید که برای داشتن یک استایل منحصر به فرد نباید از ترندها و دنیای مد دور شوید، بلکه باید با شناخت بیشتر آنها نیازهایتان را بشناسید و خود را در آن کشف کنید. داشتن یک استایل شخصی، تصمیم گیری درمورد انتخاب لباس یا اکسسوری را آسان تر می کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با تیم پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user