کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1400-08-27

بلک فرایدی یا جمعه سیاه را بشناسید. بلک فرایدی در ایران.

عبارت بلک فرایدی یا جمعه سیاه شاید در این چند سال اخیر بارها به گوشتان خورده باشد. این روز به آخرین جمعه ماه نوامبر اطلاق می‌شود. روزی که بسیاری از فروشگاه‌ها اعم از حضوری، اینترنتی و برندها تخفیفات قابل توجهی بر روی اجناس خود منظور می‌کنند.

ما در این مقاله قصد داریم بگوییم بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیست؟ ریشه و فلسفه پیدایش آن چیست؟ و در ایران به چه صورت برگزار می‌شود.

بلک فرایدی چیست

بلک فرایدی یا جمعه سیاه، آخرین جمعه ماه نوامبر میلادی است. در تقویم خورشیدی حدودا با دهه اول آذر ماه برابری می‌کند. یک روز بعد از عید شکر گزاری و حدودا یک ماه قبل از سال نو میلادی هست. در این روز اکثر فروشگاه‌ها بر روی محصولات خود تخفیات شگفت انگیزی اعمال می‌کنند. بدین صورت مشتریان با خرید در این روز با قیمت مناسب به استقبال خرید‌های سال نو می‌روند. همینطور فروشندگان انبار‌های خود را برای پر شدن از اجناس جدید، در سال بعد خالی می‌کنند. برخی فروشندگان تا 70% تخفیف بر روی بعضی اقلام خود می‌گذارند. بسیاری از فروشگاه‌ها از چندین روز قبل برای جمعه سیاه روز شمار قرارمی‌دهند. به نوعی بزرگترین حراجی در سطح دنیا به حساب می‌آید. بر همین مبنا افراد زیادی خریدهای یک سال خود را به این روز موکول می‌کنند.

پیدایش بلک فرایدی

بلک فرایدی از آمریکای شمالی آغاز شده است. و در 15 سال اخیر به بیشتر کشورهای جهان وارد شده است. در مورد کاربرد اولیه این عبارت چندین مورد مطرح است. از انحصار طلا در بازار ایالت متحده در دهه 60 میلادی گرفته تا اعتصاب دسته جمعی کارگران در آخرین جمعه نوامبر و یا ترافیک های سنگین. اینها از جمله رویداد‌هایی است، که از آن‌ها با نام جمعه سیاه یاد می‌شود. عبارت سیاه شاید تداعی گر یک رویداد شوم باشد. اما منظور از کلمه سیاه شلوغی و هجومی است که هنگام حراجی به وجود می‌آید. هرساله در برخی کشورها درگیری هایی بر اثر هجوم این حراجی بزرگ به وجود می‌اید.

بلک فرایدی در ایران

چند سالی است که پای بلک فرایدی هم به بازار ایران باز شده است. البته این حراجی بیشتر در میان برند های ایرانی و فروشگاه های آنلاین مرسوم است. جمعه سیاه در بازار سنتی ایران هنوز جایگاهی پیدا نکرده است. به دلیل عدم هم‌پوشانی سال نو میلادی با عید نوروز مردم خرید های خود را بیشتر به اسفند ماه موکول می‌کنند. از طرفی هم بیشتر فروشندگان بازار ایران مایل به سود کم و زیان نیستند.

خیلی از افراد در ایران به این حراجی بزرگ اهمیت نمی‌دهند. زیرا با سال نو ایرانی مغایرت دارد.در صورتی که جمعه سیاه بی ارتباط با مناسبت‌های ایرانی نیست. و خرید در این حراجی بزرگ بسیار هم به صرفه است. از جمله نزدیکی آن با شب یلدا، با خرید در بلک فرایدی میتوانید به استقبال شب یلدا بروید. مزیت بعدی آن که: از دو سه ماه قبل با آسودگی و به دور از ازدحام شب عید با قیمت استثنایی خرید کنید. و مهم تر از همه این که یک فرصت مناسب برای خرید از برندهای محبوبتان با قیمت‌های باور نکردنی را پیدا می‌کنید. فرصتی که فقط یک بار در سال نصیبتان می‌شود.


شایان ذکر است که برند پریمو هر ساله به این مناسبت تخفیفات شگفت انگیزی بر روی محصولات خود اعمال می‌کند. 

        

 جهت مشاهده اینستاگرام محصولات پریمو، کلیک کنید.




جهت مشاهده صفحه محصولات، کلیک کنید.



جهت مشاهده دیگر مقالات در سایت، کلیک کنید.

پیراهن‌ها:

http://www.realprimo.ir/product-category/shirt/

لباس گرم:

https://www.realprimo.ir/product-category/%d8%b2%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86/

شلوارها:

http://www.realprimo.ir/product-category/jeans-pants/

مقاله انتخاب جوراب:

http://www.realprimo.ir/%d8%ac%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%ac%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%a8/

مقاله جنس پارچه:

http://www.realprimo.ir/%d8%ac%d9%86%d8%b3-%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7/

مقاله شستشوی لباس:

http://www.realprimo.ir/%d8%aa%d8%a3%d8%ab%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d8%b1%d9%85-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%db%8c-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3/

صفحه اکسسوری :

https://www.realprimo.ir/product-category/accessories/

کت و پالتو:

https://www.realprimo.ir/product-category/coat/

تیشرت ها:

https://www.realprimo.ir/product-category/tshirt/

مقاله های مرتبط با استایل

https://www.styley.ir/mag/category/10-%D9%85%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با تیم پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user